Ga naar inhoud

Canon A60 of A70 digicam??


Aanbevolen berichten

Toen ik de indrukwekkende prestaties zag op fotoprint gebied van mijn canon i550 wist ik het: ik wil een digicam! Ik blijf echter (met mijn beperkte budget) steken op twee camera's, de A60 en de A70 van Canon. Heeft de A70 met zijn 3.2 Mpixels veel meerwaarde over de A60 met "maar" 2 Mpixels?? Ik wil "gewoon" foto's maken en ook natuurlijk lekker photoshoppen met die foto's, gewoon mooie dingen maken eigenlijk. Die 3.2 pixels zorgen er bijvoorbeeld voor dat je meer digitaal kunt zoomen met je camera, voordat je resolutie en je uiteindelijke resultaat naar de kl*te gaat, maar hoe zit dat in de praktijk??
Link naar reactie
Voor afdrukjes op 10x15 heb je aan die a60 (2mp) genoeg, wil je grotere afdrukken (20x15) dan zou ik voor de a70 gaan. Op de digitale zoom moet je niet letten, dit is gewoon het opblazen van je foto en gaat ten koste van je kwaliteit (extra beeldpunten worden door de camera erbij verzonnen/berekend). In feite zijn ze wat betreft zoom dus gelijkwaardig met 3x optisch. Aangezien je al aangeeft een beperkt budget te hebben, zou ik er bij je keuze rekening mee houden dat je naast de camera ook nog de nodige accessoires nodig hebt. Een grotere geheugenkaart (128MB) en een goede oplader met batterijen zijn praktisch onmisbaar.
Link naar reactie
Ja, daar had ik ook al rekening mee gehouden, maar dat soort dingen koop ik altijd later (bv, vlak voordat ik op vakantie ga ofzo, ben net terug :P ). Ik weet gewoon niet of ik spijt ga krijgen van die "maar" 2Mp van die A60.. toch maar eventjes doorsparen voor de A70, scheelt honderd euro voor 1.2 Mp extra.. tja.. Heb net ff een 1024 x 768 plaat borderless afgedrukt op A4 Glossy paper en dat ziet er toch errug goed uit op mijn canon i550 en dan sla je gelijk weer aan het twijfelen.. zucht..
Link naar reactie
Ik heb toevallig 'ervaring' met zowel de A60 en de A70 en ik kan je zeggen dat ook de A60 echt heel fraaie plaatjes schiet, alleen ben je met 2MP gemaximaliseerd aan foto's van 1600x1200 pixels. Ik heb van beide camera's afdrukken via een afdrukcentrale gezien op normaal 10x15cm formaat en ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat die van de A70 op dat formaat beter zijn dan de A60. Megapixels alléén zijn niet zaligmakend. Van de A60 heb ik ook een 20x30cm afdruk gezien, eveneens via een afdrukcentrale en ziet er (ondanks dat aangegeven wordt dat de resolutie niet optimaal is) ook nog gewoon goed uit. Echter hier zal de A70 ongetwijfeld een wat scherper beeld laten zien. Dus is het aan jou om te beslissen of je rond de € 270,- wilt betalen voor de A60 of 100 euro meer voor de A70. Zoals gezegd... het is zéér aan te raden om er een setje of misschien wel 2 setjes oplaadbare NiMH batterijen bij te kopen + lader en natuurlijk tenminste een 128MB CF kaartje dat ook nog ruim 30 euro kost.
Link naar reactie
Tja, heb er net een hele lange draad, deel 4 van het topic alweer op GOT over gelezen en uiteindelijk de knoop doorgehakt: het is de A60 geworden, ik denk ook niet dat je bij 10x15 verschil kan zien, want 1600x1200 is echt heel erg veel voor een stukkie van 10 bij 15 (eigenlijk 11.25 bij 15, je moet ook nog eens croppen, klote is dat eigenlijk) centimeter, maar ik wil ook graag A4 tjes uitprinten op glossy paper en dan ga je het denk ik toch wel zien. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/781870 Tja, GOT, natuurlijk!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...