Ga naar inhoud

Computer start niet op


Aanbevolen berichten

als ik mijn pc opstart, voordat ie aangeeft dat mijn persoonlijke instellingen worden geladen dan start ie opnieuw op en dan moet ik laast bekende werkende instelling kiezen om in windows te komen en dan moet ik systeemherstel doen om de computer goed opgestart te krijgen, wie kan mij helpen ik denk dat het aan mijn geluidskaart ligt(hercules fortissimo III 7.1 kaart) en ik draai win XP.
Link naar reactie
ga eens naar je configuratiescherm, en dan naar ''systeem'' dan ga je naar de tab ''geavanceerd'' en dan naar de knop ''Opstart en herstelinstellingen. vink het vakje ''automatisch opnieuw opstarten'' eens uit, en schrijf eens hier neer wat hij je allemaal verteld zodra het weer voorkomt. Mocht het dan weer voorkomen, dan zal hij een scherm laten zien, waarin hij de foutmelding weergeeft.
Link naar reactie
hij geeft de volgende fout aan er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\windows\system32\NvCpl.dll een initialisatieroutine van de Dynamic Link Lybrary (Dll bestand) is mislukt zelf denk ik dat het te maken heeft met mijn andere sound card (een geintegreerde) dat die conflicteerd met de hercules kaart.
Link naar reactie
even die DLL ingevoerd in google; http://www.google.nl/search?q=NvCpl.dll+&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= 1400 hits al, dus er zijn meer met het probleem. als ik zo even een paar hits gauw doorblader lijkt het me een videokaart driverprobleempje. dus even detonators goed verwijderen ( zie FAQ videokaartenonderdeel) en even een paar nieuwe goeie downloaden.
Link naar reactie
zoals ik al eerder aangaf; probeer eerst eens opnieuw de VGA kaart drivers te installen, aangezien een DLL van je VGA stuurprogramma zit moeilijk te doen... probeer eens de kaart in een ander slot te plaatsen, en probeer het dan nog eens. je kan evt ook kijken op de site van hercules voor nieuwere gecertificeerde drivers voor je kaart...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...