Ga naar inhoud

Thermaltake XaserIII V1000A Herrieschopper???


Aanbevolen berichten

op de site van thermaltake staat het volgende: 7 Tt ultra silent fans, bundled in XaserIII chassis 80*80*25mm silent fan, 30dBA, Front*2, rear*2, side*1, top*1 30dBA is niet echt veel lawaai maar als je zoveel fans hebt kan het wel storend zijn. gewoon allemaal op 7volt zetten dan hoor je ze haast niet meer.
Link naar reactie
[quote:6060785dc2="no_name"]Ja, 1 fan maakt 30 dB, maar 7 fans, word 48 dB, en dan nog je cpu en event. gpu koeler, en je hebt een kast van >50 dB. Is echt veel geluid[/quote:6060785dc2] Volgens mij klopt dit niet helemaal. 48 db is 7x zoveel herrie als 30 db, maar als meerdere bronnen de zelfde herrie produceren is het totaal minder dan de som van de afzonderlijke bronnen. Voorbeeldje: als je in een auto met de ramen open rijdt, dan moet je je radio al flink hard zetten, om uberhaupt iets te horen.
Link naar reactie
[quote:e049aac64e="water"][quote:e049aac64e="no_name"]Ja, 1 fan maakt 30 dB, maar 7 fans, word 48 dB, en dan nog je cpu en event. gpu koeler, en je hebt een kast van >50 dB. Is echt veel geluid[/quote:e049aac64e] Volgens mij klopt dit niet helemaal. 48 db is 7x zoveel herrie als 30 db, maar als meerdere bronnen de zelfde herrie produceren is het totaal minder dan de som van de afzonderlijke bronnen. Voorbeeldje: als je in een auto met de ramen open rijdt, dan moet je je radio al flink hard zetten, om uberhaupt iets te horen.[/quote:e049aac64e] 30 dB + (3 dB*6) de 3 Db voor elke fan, is een geschreven regel, voor elke dezelfde geluidsbron erbij 3 dB er boven op, staat in me natuurkunde boek, en het klopt ook wel, want ik zag ergens een review staan en daar stond dat de kast 54 dB maakte, ik zal het proberen op te zoeken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...