Ga naar inhoud

Computer vasloper --> dood ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Zonet wou ik gaan internetten, liep de pc vast. Na een reset gebeurde er niks ! Na enkele keren computer compleet uit (atx voeding switch) zetten geen verbetering. De pc starte op, (fans maken toeren) alle lampjes branden op de kast. Het toetsenbord geeft totaal geen kik. Heb ca 30 minuten de stroomkabel verwijderd en daarna starte de pc weer gewoon zonder problemen ?! Wat zou er gebeurt zijn ?
Link naar reactie
Welk besturingssysteem draait er op jouw PC? En hoe is je computer vastgelopen (vb. bevriezen van scherm, ongeldige bewerking & bevriezen,...)? Ik zit namelijk ook met een probleem (zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=96223]hier[/url]), en ik zit met dezelfde symptomen als jij; als je computer nu echter weer draait alsof er nooit iets is gebeurd, dan heb je meer geluk dan mij :lol: Indien jij geen windows 98 hebt, dan zit ik hier wel wat uit m'n nek te kletsen. Maar ook bij mij startte m'n computer op als hij enige tijd zonder stroom heeft gestaan; lang houdt hij het echter niet vol... en alles bevriest opnieuw. Sorry dat ik niet meer behulpzaam kan zijn: ik heb bij mij de oorzaak nog niet gevonden... geef anders wat meer info over jouw systeem.
Link naar reactie
Het probleempje van Migu lijkt me wat anders. Dat wijst serieus op een defect moederbord, misschien dat een Bios update nog wat oplevert. Wat bvvelde betreft, het kan zijn dat een storingspiek de voeding van slag heeft gemaakt. Soms treedt dat een beveiliging in werking die vanzelf weer uitschakelt als de voeding een tijdje stroomloos is gemaakt. Heel soms wijst zo'n soort probleem op een harde schijf die kuren gaat krijgen. Zolang het bij deze toevalstreffer blijft, denk ik dat de netspannng de boel ontregeld heeft.
Link naar reactie
[quote:2787d071f5]Wat bvvelde betreft, het kan zijn dat een storingspiek de voeding van slag heeft gemaakt. Soms treedt dat een beveiliging in werking die vanzelf weer uitschakelt als de voeding een tijdje stroomloos is gemaakt.[/quote:2787d071f5] Er was hier wel heel zwaar onweer :roll: . Op het moment van vastlopen draaide ik wel win98se. Het betreft een oude Asus P2B (aug 1998) maar deze heeft nooit kuren gehad en is door de jaren heen verschillende keren geupdated. Een a twee weken geleden had ik wel een vreemd schermresolutie voorval.....is 2x gebeurt in 3 weken tijd. Alles werkt nu weer piekfijn.....hoop niet dat er binnenkort iets stuk gaat, want dit is mijn eerste zelfgebouwde computer en ben er nogal aan gehecht :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...