Ga naar inhoud

PCMCIA 16 Bit: kan daar een cardreader/usb adapter in?


Aanbevolen berichten

Kan er een compactflash cardreader zoals dezen: http://www.interngeheugen.com/link.odb?stat=prodlijst&url=/prodlijst.odb?sortgroep=SANADAPTER in deze laptop: Pentium1 100 Mhz, 32 MB, PC Card 16 Bit (2 type 1 of type 2 cards of 1 type 3 card). PC Card connector: 68 pins Cards supported: 3.3v and 5v Bus speed 8 Mhz Data width 16 Bits. Ik vraag me dus af of er een PCMCIA cardreader in kan, ook vanwege de 16 bit PC Card interface. Tegenwoordig is veel 32 bit. Of kan er een USB adapter in? Thanx in advance.
Link naar reactie
PCMCIA is altijd 16 bits (voor zover ik weet). Het is eigenlijk een ISA kaart in een klein doosje : ISA= 16 bits Er staat dat je 2x een type I of II ,of 1 x type III (=dubbel zo dik)kan plaatsen dus dat moet geen probleem zijn. Voor zover ik weet zijn er niet meer types dan I,II en III Waar je wel op moet letten is dat er soms in de bios een keuze moet worden gemaakt onder welk protocol het slot moet werken: Cardbus of pcmcia. pcmcia is dacht ik een ouder protocol en cardbus is nieuwer, weet niet helemaal meer hoe dit zat...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...