Ga naar inhoud

asus p3b-f met maxtor hd ata 133 40Gb


Aanbevolen berichten

kan ik straffeloos een hd maxtor ide ata 133 op een moederbord met een ide ultra dma/33 bus aansluiten. heb ik gedaan, maar na met fdisk eenaactive dos partitie te hebben aangemaakt (keurig 40 Gb 100%), komt telkens bij boot een melding van "emminent error maxtor drive". Ook op een ander pc piii/500 compaq. Vraag is deze ide poort wel geschikt voor ata 133 of is het hARDWARE DEFECT VAN DE HD (IS NET UIT VERPAKKING) zou dus kunnen
Link naar reactie
[quote:d6824e4ff4="r. van oostrum"]kan ik straffeloos een hd maxtor ide ata 133 op een moederbord met een ide ultra dma/33 bus aansluiten. heb ik gedaan, maar na met fdisk eenaactive dos partitie te hebben aangemaakt (keurig 40 Gb 100%), komt telkens bij boot een melding van "emminent error maxtor drive". Ook op een ander pc piii/500 compaq. Vraag is deze ide poort wel geschikt voor ata 133 of is het hARDWARE DEFECT VAN DE HD (IS NET UIT VERPAKKING) zou dus kunnen[/quote:d6824e4ff4] bedankt voor reacties: Is dus geen probleem, hd bleek defect te zijn. Dus ata 133 ide is gewoon te verbinden met ide ultra dma/33 (alleen wordt prestatie van schijf niet 100% benut. Wel wordt door maxtor aangeraden met "maxblast 3" de schijf te partitioneren ipv fdisk van ms.
Link naar reactie
Heb hier recent een nieuwe 120 GB maxtor 9 aan gehangen, werkt tot nu toe probleemloos. 128 GB is wel het maximum wat je aan een P3B-F( de BX440 chipset) kan hangen en wel met de laatste bios, 1008-304 De ide protocollen zijn zowel up als downwards compatible dus aan een oude poort kunnen nieuwe schijven en omgekeerd. uiteraard werkt het nieuwe protocol alleen als alle twee de apparaten (controller en schijf) het betreffende protocol ondersteunen. Een schijf van meer dan 64 GB partitioneren met fdisk en formateren tot fat32 kan wel mits je de aangepaste Fdisk van msoft gebruikt die van de msoft site is te dl. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;263044 Het tweede probleem: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;263045 is cosmetisch: format meld de verkeerde grootte maar doet het verder wel goed. Schijven groter dan 32 GB partioneren/formateren tot FAT 32 met win2000/XP kan NIET, microsoft wil zo het ntfs er door drukken maar het kan dus wel als je maar weet hoe en met wat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...