Ga naar inhoud

Vervanging elektronica voor Maxtor Diamondmax 30,7 GB drive


Aanbevolen berichten

Gisteren een probleem met de voeding van de PC (wellicht veroorzaakt door een storing in de stroomlevering) en nu blijkt de elektronica van de HD defect. De HD reageert niet meer, draait niet meer en wordt door het moederbord niet meer gezien. En uiteraard staat er veel unieke info op de schijf. Ik ben daarom op zoek naar een identieke HD waarvan de elektronica nog in orde is. Heeft iemand zoiets liggen? Het gaat om een 30,7 GB Maxtor Diamondmax+ Model 53073H4
Link naar reactie
en dan?? zelf de platters overzetten ofzo? :lol: daarnaast worden de HD's in elkaar gezet in een stofvrije ruimte waar wij als normale mensen niet over bezitten ( of je moet echt een obsessieve smetvrees ziekte hebben natuurlijk :wink: ) ps2; er is een te koop aangeboden/ te koop gevraagd sectie helemaal onderaan, probeer daar maar eens... je kan evt ook proberen maxtor te bereiken, en vragen of het evt mogelijk is de HD te repareren ( als het echt belangrijke info is)
Link naar reactie
[quote:0d71b9df62="turbulence"]en dan?? zelf de platters overzetten ofzo? [/quote:0d71b9df62] Niet de platters, maar de print met elektronica.Deze methode wordt vaker toegepast als de print het begeven heeft. De voorwaarde is dus wel dat je een identieke print en dus een indentieke harddisk moet zien te vinden. Maar je kunt deze vraag beter in het Te koop gevraagd forum plaatsen, zoals turbulence al zei.
Link naar reactie
Precies! Wat ik dus wil proberen is de PCB met elektronica te vervangen. Je hebt daarvoor geen stofvrije ruimte nodig. En waar ik op hoopte (wellicht wat naief?) is dat wellicht iemand zo'n HD heeft liggen die wel problemen met zijn platen heeft, daar kun je immers niets meer mee. Dus vandaar hier, en niet in te koop gevraagd. Overigens denk ik dat het niet persé dezelfde machine moet zijn, maar wel eentje uit dezelfde serie. Dit laatste weet ik overigens niet zeker. En inderdaad overweeg ik ook nog Maxtor zelf aan te schrijven om te zien wat zij kunnen doen. Bedankt in elk geval voor de reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...