Ga naar inhoud

Epson / Consumentenbond


Aanbevolen berichten

Al gelezen: Er is op 't moment een ruzietje gaande tussen Epson en de Consumentenbond. Reden: op 't moment dat de printer laat weten dat de inkt (bijna) op is zouden er nog diverse pagina's te bedrukken zijn. Hecht hieraan niet teveel waarde: 1) De technologie van het "inkten" bij Epson is anders dan bij andere merken. 2) Er is / moet een reservemarge achterblijven om de kop niet (blijvend) te beschadigen. Dit is een waarheid als een koe en gezien de vele (10 jaar) Epson ervaring schaar ik mij achter Epson en niet achter de Consumentenbond. De pagina's die nog bedrukt [u:c8e770ec42]zouden kunnen worden[/u:c8e770ec42]......: een beetje opgeblazen verhaal, de reservoirs zijn (visueel) dan bijna leeg! Ton
Link naar reactie
[quote:ad35eecc02="lion"]Al gelezen: Er is op 't moment een ruzietje gaande tussen Epson en de Consumentenbond. Reden: op 't moment dat de printer laat weten dat de inkt (bijna) op is zouden er nog diverse pagina's te bedrukken zijn. Hecht hieraan niet teveel waarde: 1) De technologie van het "inkten" bij Epson is anders dan bij andere merken. 2) Er is / moet een reservemarge achterblijven om de kop niet (blijvend) te beschadigen. Dit is een waarheid als een koe en gezien de vele (10 jaar) Epson ervaring schaar ik mij achter Epson en niet achter de Consumentenbond. De pagina's die nog bedrukt [u:ad35eecc02]zouden kunnen worden[/u:ad35eecc02]......: een beetje opgeblazen verhaal, de reservoirs zijn (visueel) dan bijna leeg! Ton[/quote:ad35eecc02]WERK jij ook bij epson. ik heb namelijk een epson photo stylus 700 gehad. er is geen slechter merk als epson wat een kl&*te printers maken die lui . dat van die inkt is echt wel waar die dingen printen niet maar zuipen inkt :evil:
Link naar reactie
Een reservermarge is wat anders dan dit, naar een bepaald aantal velletjes blokkeert de chip gewoon de boel ook al zit de catridge nog behoorlijk vol. Zo'n reservemarge kan ook door de software aan te laten geven dat de catridge bijna leeg is en vervangen moet worden, dan laat je de consument de keuze. Overigens is die chip niks nieuws, komt nu alleen via een artikel in de consumentengids onder de aandacht. Maar ze zullen er toch mee moeten stoppen lijkt me als dadelijk dat europees verbod op het verhinderen van navullen van kracht wordt.
Link naar reactie
[quote:a8fc9e9ba9="plextor"]ik heb namelijk een epson photo stylus 700 gehad. er is geen slechter merk als epson wat een kl&*te printers maken die lui . dat van die inkt is echt wel waar die dingen printen niet maar zuipen inkt :evil:[/quote:a8fc9e9ba9] je weet niet waar je het over hebt......
Link naar reactie
Epson is niet de enige, ik heb met mijn HP printer soortgelijke problemen (gehad), niet geheel hetzelfde maar wordt net als Epson gebruikers onnodig op kosten gejaagd, moest mijn kleurencardridge tegelijk vervangen met mijn zwarte inktpatroon terwijl die nog niet leeg was. Zie draadje:[url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=94935[/url] Ik heb een klacht ingedient bij HP, maar nog niets gehoord. Nu heeft Epson net een rechtzaak aangespannen tegen de consumentenbond, zal mij benieuwen....... Grtz, Mark
Link naar reactie
[quote:2fd590b1fe="Gizmo©"]Er schijnen al weer hulpmiddeltjes te zijn om die chip uit te schakelen.[/quote:2fd590b1fe] Klopt, staat ook in dat artikel van de consumentengids, maar dan moet je wel weer € 30,- uitgeven voor zo'n apparaatje. Het is gewoon belachelijk dat je je eigen spullen moet gaan "hacken" om van de basisfunctionaliteit gebruik te kunnen maken. :evil:
Link naar reactie
thnx voor de urrel kanjer ... Ik heb trouwens een buurman met zo'n ding van die teleshop ... zo'n bijvulsetje.. zit ook zo'n chipresetter bij .. wat ze er haast niet bij zeggen is dat zo'n ding maar max 5-8 keer hervuld kan worden ... en dan moet je toch weer een nieuwe dure cartridge kopen ...
Link naar reactie
[quote:a0776f73b2="micky.g"][quote:a0776f73b2="plextor"]ik heb namelijk een epson photo stylus 700 gehad. er is geen slechter merk als epson wat een kl&*te printers maken die lui . dat van die inkt is echt wel waar die dingen printen niet maar zuipen inkt :evil:[/quote:a0776f73b2] je weet niet waar je het over hebt......[/quote:a0776f73b2]Hoeso niet, wij hebben ook een epson (maar dan een stylus 740), en om nou te zeggen dat-ie zuinig is... nee. Nu drukt plextor zich mss wat ongelukkig uit met "kl*te printers", maar echt zuinig zijn ze niet. Heeft dat ergens mee te maken, micky.g? Want jij schijn er meer over te weten. Jochem
Link naar reactie
... Het produkt is "as is" geleverd. De pagina's per cartridge zijn bekend(zie hun site), afwijking dáárvan staat niet in het artikel. pruimetijd bij de bond? [quote:6659b5b226="Consumentenbond"]Ook leveren de meeste printerfabrikanten één cartridge die alle drie de vereiste kleuren bevat. Als één kleur uitgeput is, moet dus een nieuwe cartridge worden aangeschaft, al zijn de twee andere kleuren nog niet op.[/quote:6659b5b226] >Maar daar gaan ze nu dus wel "ff" wat aan doen.
Link naar reactie
[quote:61bc30b867="micky.g"][quote:61bc30b867="plextor"]ik heb namelijk een epson photo stylus 700 gehad. er is geen slechter merk als epson wat een kl&*te printers maken die lui . dat van die inkt is echt wel waar die dingen printen niet maar zuipen inkt :evil:[/quote:61bc30b867] je weet niet waar je het over hebt......[/quote:61bc30b867] Ik sluit me volledig aan bij Plextor, ook hier heeft een Epson gestaan een 580. Eens maar nooiiiiiiiiiiiiittttt meer. Dat ding zoop echt zwarte inkt. :evil: Zonder te printen verbruikte dat ding ontzettend veel inkt met het opstarten van de pc. En daar ging weer een dure cartridge. :evil: Wat ben ik dan blij met mijn HP 840 die is stukken zuiniger, en ik kan nog bijvullen ook. :wink:
Link naar reactie
Consumentenbond wel of niet pietluttig : na de EU (ze geven de fabrikanten wel teveel tijd) is het toch goed dat dit Commerciele Euvel of Commerciele Terreur weer onder de aandacht wordt gebracht. De consument, klant ziet heus wel zelf als de afdrukken slecht worden, er is geen reden om via een chip de inkttoeveoer af te sluiten. Las dat epson zei : om de klant te beschermen dat ze toch door gaan met afdrukken en ter voorkoming dat de printer kapot gaat !!!!!!!!!!!!! Als een kleur op is dan is het resultaat niet om aan te zien en dan koop je een patroon tegen afzet projzen. Als Epson gelijk heeft, dan hebben ze de consument, klant, bedrijf misleid met hun product info. Dan moeten ze zeggen : de beste printer met de beste technologie, met een design die ervoor zorgt dat de printer kapot gaat als je een pagina tevel print etc.. Ik kan me niet voorstellen dat Epson, HP etc dit soort produkten maakt, dus stinkt het. Oudere fotoprinters met cartridges die de chip niet hebben werken gewoon. Ik ben er blij mee.
Link naar reactie
Epson geeft aan als de inkt "bijna" op is, zowel op de printer als via de statusmonitor. Dit blijkt ook juist. Hierna kun je evt. doorprinten tot-ie aangeeft dat de inkt geheel op is. Ook dit wordt aangegeven.... Bekijk je daarna de cartridges, dan zijn ze ook nagenoeg leeg! Wat wel aanvechtbaar is, zijn die bezopen prijzen voor nieuwe cartridges, maar dit geldt ook voor andere merken!! Deze prijzen zijn op geen enkele manier gerechtvaardigd.... Kortom: laat de consumentenbond zich voor dit "onrecht" eens warm maken! Ton
Link naar reactie
Het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat hier weer zo'n zinlose pro en contra epson/hp en wat weet ik nog allemaal discussie opgestart wordt. (net als het eeuwige intel/amd....) Ik wil niet zeggen dat epson echt zuinig omgaat met de inkt, maar die regel is ook van toepassing op andere merken. Van Hp is dus ook bekend dat ze een groot deel van hun inkt voor een printopdracht het inktkussentje inspuiten, dit om het verbruik te vergroten. bovendien staat op de epson site duidelijk vermeld hoeveel de capaciteit en het aantal afdrukken per cartridge gemiddeld is. Als je denkt dat dat teveel is koop er dan geen! Bovendien is het zo dat het helemaal leegmaken van de cartridges slecht voor de printkoppen is, iets dat de consumentenbond schijnbaar over het hoofd ziet. Een ander argument is dat hp cartridges nog altijd stukken duurder zijn dan die van epson.... Ik heb van tevoren altijd hp gebruikt, en ben later overgestapt op epson. ik heb er (tot nu toe) nog nooit geen problemen mee gehad. Bovendien is naar mijn mening de kwaliteit van de afdrukken van epson stukken beter. maar dat is mijn mening, en zo heeft ieder denk ik een andere mening....
Link naar reactie
nah ik wel eigenlijk wel ff kwijt dat ik een canon 100s printer heb ... gekocht bij de macro voor 50 euro ofzo ... nu zijn beide inkt dingen op ( eerst zwart, daarna geel, daarna moest ik de meest vreemde kleuren selecteren voor me fonts om nog wat uitgeprint te krijgen ( jups ik kan best zuinig zijn ) ... Blijkt dat gewoon de inkt bijvullen duurder is dan die printer zelf is geweest :lol:
Link naar reactie
Een half jaar geleden heb ik een epson printer (c42ux) gekocht en dat was een enorme miskoop. Als je hem wil navullen moet je eerst inderdaad een chip-resetter kopen van 30 euro excl. verzendkosten en dan blijkt dat de koppen dermate verstopt zitten dat je ze vier keer moet reinigen. Voor je de cartridge in gebruik neemt is ie al weer half leeg. Overigens is die chip op de cartridges niet bedoeld om de printkop te beschermen maar om tegen te gaan dat er alternatieve inkt kan worden gebruikt bij epson-printers. Een imbeciel iets. Volgende keer wordt het wat mij betreft weer een lexmark want die zijn lekker goedkoop en m'n vorige lexmark (z11) deed het goed genoeg met alternatieve inkt. Maar wat ik ontzettend slecht vind van die epson printers is dat ze die dingen met chips hebben beveiligd. Ik wil graag zelf uitmaken wat voor inkt ik in dat ding douw. Die chips zijn echt volslagen belachelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...