Ga naar inhoud

adsl usb ellende


Aanbevolen berichten

Ik kreeg vandaag mijn ADSL modem binnen: een Alcatel Thomson Speedtouch 330. Ik installeerde de USB software vasn KPN (versie 2.01). Ik prikt de usb modem erin. De rode lampje knipperde even. Daarna kreeg ik de melding dat er spake was van een onbekend USB device. :cry: :cry: :cry: Ik werk met XP + sp1. Ik heb het op 2 pc geprobeerd (met intel en sis chipsets voor P4), maar dat mocht niet baten. Ik weet het niet meer. Heeft iemand een tip? PS 2.01 is de laatste driver.
Link naar reactie
Waarschijnlijk hardstikke dood! Ik heb het ook gehad, pas later, en na lang zoeken kwamen ze tot de conclusie dat-ie het gewoon weg had begeven. Maar... geef niet meteen de moet op, wat heb je voorn soort chipset? VIA? Dat levert namelijk nog wel eens problemen. En op een andere computer (als je die bij de hand heb)? Doet hij het daar ook niet? Bel anders even met de klantenservice van KPN, die kunnen zeggen wat nog meer mogelijk is (bij mij wisten ze alleen dat het problemen kon geven met een VIA set en een Macintosh). Komen zei dan tot de conclusie dat-ie stuk is, mag je em opsturen en heb je binnen een week (als je mazzel heb, zoals ik) een nieuwe. Jochem
Link naar reactie
[quote:231c6c5e46="bussiechris"]Hoi, Ik kan je maar 1 ding aanraden: dump het adsl modem en neem het modem in combinatie met een ethernetkaart. Ik spreek uit ervaring! usd modem: rommel! Groet, Chris[/quote:231c6c5e46] eens : ik heb een ethernet modem: Als jelater een of binnenkort een hardware router wil gaan gebruiken, dan zal je merken dat er maar een paar routers zijn met een USB aanlsuiting en die zijn een STUK duurder dan een gewone router: daar gaat dan de winst van je USB modem. In forum netwerken zijn er 1-2 recente topics hierover.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...