Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een netwerk met 4 pc's en een switch er tussen. Kan met alle 4 de pc's tegelijk op internet. Wel moet er 1 pc aanstaan, maar die heb ik daar speciaal voor aangeschaft en staat 24/7 aan. Stel dat die kapot gaat kan ik met de andere gewoon internetten doordat daar ook de inbelverbinding met COM21 opstaat.
Link naar reactie
[quote:00650e1cb7="uiterlix"]Ja, hehe.....'t is wel die ene PC die 24x7 aanstaat die feitelijk de taken van een router uitvoert. Dan is een separate router wel goedkoper..[/quote:00650e1cb7]In mijn geval niet, die switch die had ik al en de pc kon ik voor héél weinig overnemen. Wat een bijkomend voordeel hiervan is is dat de pc die 24/7 aanstaat gelijk als server kan dienen, hoef dan dus de andere niet aan te laten staan waar een 400W in ligt
Link naar reactie
[quote:98050fcd51="Bosje"]De PC fungeert als router (heb ik ooit) de switch is het LAN zodat elke PC kan internetten :wink:[/quote:98050fcd51] Inderdaad en mocht de routerPC dus uitstaan dan kan elke pc afzonderlijk op internet. Dit was voor mij de mooiste oplossing. Heb ook nog aan een router gedacht maar ook dan wilde ik een systeem hebben om als server in te zetten en had ik dus toch dat systeem erbij moeten nemen, of mijn eigen systeem aan laten staan.
Link naar reactie
[quote:039fdd0a69="uiterlix"] Meestal krijg je via DHCP een adres van je provider...en je krijgt er geen 2. [/quote:039fdd0a69] Ik heb hier 3 verschillende IP adressen gekregen van mijn provider (Chello), ik schrok er zelf van :lol: :lol: Ik heb het maar gauw verandert, voordat ik bij moet betalen :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...