Ga naar inhoud

Brom over de microfoon


Aanbevolen berichten

Pc Configuratie: [b:f337725c72]Windows XP Professional ECS K7S5A 1.0 SiS 7012 Audio Driver[/b:f337725c72] Ik krijg een brom over mijn microfoon , een dasspeld microfoon. luister hier eventueel naar voorbeeld: http://djeduardo.web1000.com/test.htm Ik snap niet waar dat vandaan komt. Ik heb al allerlei ander connecties van mijn pc afgekoppeld die het eventueel zouden kunnen veroorzaken: - SVHS kabel naar tv - Line out naar versterker - Line out naar pc boxjes - USb uitgangen Dit heeft allemaal geen effect Een andere microfoon , aangesloten via een headset geeft zelfde brom. Ook de plaats van de microfoon maakt niet uit. ??
Link naar reactie
Idd k had ook veel brom met mn mic en idd ok dat gezijk met mn muis ,en mn monitorscherm was :evil: schokkend :evil: om aante raken in combi met metaal burau tegen verwarming(ca. 45V!! ). na mn verlengsnoer bewerkt te hebben door een dik draad aan te sluiten op mn verwarming met een aardklem. was mn brom was iets minder en de monitor was ok weer norm.en na het maken van een blokje wat ik nu tussen mn mic en mn geluids kaart heb is de brom verdwenen(allen die muis heeft nog invloed). zo ist mij gelukt. :D
Link naar reactie
[quote:07c313092f="Henk."]Bij mij dus niet.. nogmaals..uitvoeringen op de pc hebben invloed op de brom . Als ik bv alleen al de muis versleep krijg ik brom (!??)[/quote:07c313092f] Hmm, inderdaad heel vreemd. Overigens zojuist mijn 2 K7S5A systemen getest. Eentje met de onboard geluidskaart en de ander met een SB Audigy kaart. Op de eerste werkten al mijn 3 microfoons (ook de probleem microfoon merk Trust die op ander geluidskaarten wel eens bromt). De andere microfoons zijn overigens een Microsoft microfoon en een noname telefoontje met een knijpertje. Op het K7S5A systeem met de Audigy kaart en Windows XP, krijg ik geen van de 3 aan de praat. De opname instellingen (Windows Opnameregeling) staan volgens goed. Bij selectie van de microfoon krijg ik een dot ruis :( (en geen brom :) ). Dus die selectie bij opnameregeling geeft wel een hoorbaar verschil, maar ook iets waar ik niks mee kan. Ik begin me af te vragen of ik dit ooit eerder getest heb.
Link naar reactie
[quote:212c3872ed="Henk."]Bij mij dus niet.. nogmaals..uitvoeringen op de pc hebben invloed op de brom . Als ik bv alleen al de muis versleep krijg ik brom (!??)[/quote:212c3872ed] Kan je nog een andere noemen? In de c't (duitse editie) nr 20/2002 hadden ze stuk over microfoon opnames. Vrij vertaald lees ik het volgende: [quote:212c3872ed]normale geluidskaarten alleen een enkele 'mono-phone' (en meestal een zeer slechte) line MICROFOON-ingang en daarom is een Stereo-Microfoon-Voorverterkertje benodigd (de print staat erbij). De gemiddelde uitgangsspanning van een microfoon ligt in het milliVolt bereik. Voor de volledige input van de LINE-ingang heeft men daarom een apparaat nodig met ongeveer 50...60 dB versterking, ......etc[/quote:212c3872ed]. Misschien is dit de oorzaak en helpt je naar de oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...