Ga naar inhoud

CDR-W , is kwestbaarheid normaal?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Benq cd brander 48x16x48 en gebruik Easy Cd Creator Platinum 5.0 Mijn ervaring met CDrw's is dat ze erg gevoelig zijn. Ik krijg soms (na nieuwe schijfjes) paar gebruikt te hebben al de melding dat de cd 'Beschadig of vies kan zijn 'en daardoor niet gewist kan worden. Schoonmaken helpt dan ook niet. Is dit normaal , dat cdrw's zo gevoelig zijn? De schijfjes zijn op zich niet echt bekrast of vies.. Niet meer dan een cdr in ieder geval
Link naar reactie
Ik heb dat nooit hoor, ik brand met nero (maakt dat dan uit??). Formatteer ze dan ook niet :roll: . Ik kan in nero gewoon het bestand uit de 'brand-selectie' (of hoe noem je dat? dat linker schermpie.)verwijderen, en dan sleep ik er een ander bestand naartoe (of meerder natuurlijk) en dan branden maar, ik heb een cd uit eind 2001 heb ik al tig keer overheen gebrand. :D merk: Octron CD-RW 80 / 4x-10x (onbekend Duits merk maar wel goed, verkrijgbaar bij de Aldi :D (duitse iig :) )) Neem je toch ook nero en octron: (Kwaliteit, kent geen tijd.) :wink:
Link naar reactie
Laat Nero mijn CDRW gewoon erasen. Heb er geen enkel probleem mee gehad. Tot nog toe. Zou ook aan je brander kunnen liggen. Probeer het in een schone windows omgeving. Dan weet je het zeker Zou ook aan het merk cdrw kunnen liggen. Ik heb tot nog toe gebruikt (4x-10x) mer Samsung en Best Media (74min) en Packard Bell (80 min)
Link naar reactie
[quote:4fc32379af="@l"]Ik zet zelf regelmatig wat grotere bestanden op cd-rw's en als ik dit een paar keer gedaan heb dan formateer ik ze[/quote:4fc32379af] misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan nergens in mijn Nero 5.5 iets vinden dat een verwijzing heeft naar het formatteren van een CD-RW; ook niet in Windows Mediaplayer. Is het noodzakelijk dat een CD-RW wordt geformatteerd? Of bedoel je (bedoelen jullie) hiermee de functie wissen. Bij wissen (Nero 5.5) kan ik kiezen uit verschillende snelheden. Ik dacht dat de laatste de beste resultaten zou geven, maar niets is minder waar, de instelling 'maximale snelheid' geeft het beste resultaat. Vreemd of niet. In Windows is slechts een wissnelheid van toepassing en deze doet helemaal NIETS. Binnen een paar seconden is de CD zogenaamd gewist. (resultaat alles staat er nog op). Robert
Link naar reactie
[quote:ef3a393714]merk: Octron CD-RW 80 / 4x-10x (onbekend Duits merk maar wel goed, verkrijgbaar bij de Aldi (duitse iig )) [/quote:ef3a393714] octron wordt ook verkocht door de lidl hiero ... en dat zijn tot nog toe me meest favo schijfjes ( ik allebei cdr/rw) ..... kosten geen drol en werken perfect .... Alleen jammer dat de lidl's hiero ze nie meer hebben ofzo...
Link naar reactie
Je kunt cdrw's alleen formatteren met een packet writing programma, zoals InCD of DirectCD. In Nero en elk ander normaal brandprogramma kun je ze alleen wissen en opnieuw beschrijven. Die kwetsbaarheid lijkt me niet normaal. Ik heb hier enkele heel goedkope rotschijfjes liggen, en die vaak al tientallen keren beschreven en weer gewist. Nooit problemen mee gehad.
Link naar reactie
Zojuist een HP CD-RW in de vuilnisbak gekieperd. Deze heb ik maar eenmaal kunnen gebruiken. Dit is overigens mijn eerste slechte ervaring met een CD-RW. In dit geval kan de leeftijd een probleem zijn, maar ja, het blijft toch wel raar. Schijven met een InCD of een afgeleid formaat, die gebruik ik eigenlijk niet meer. Die schijven vragen specifieke software als ik die op een andere computer (en/of met een ander OS) wil lezen. Verder heb ik wat oudere schijven liggen die niet meer foutloos gelezen werden of waarvan het formaat niet meer werd geaccepteerd. Dus ik brand ik de CD-RW's gewoon opnieuw.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...