Ga naar inhoud

olympus c150 op usb


Aanbevolen berichten

Ik wilde mijn onlangs verkregen olympus c150 camera (jawel, gratis bij energieleverancier) op de usb aansluiten.(XP-pro,usb1) Maar jammer dan, weinig reactie;ik hoor wel een geluidje en zie de camera in apparaatbeheer staan met een uitroepteken. Vervolgens eigenschappen bekeken en die zeggen;[color=red:4297ca6336]De stuurprogrammas voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd (code 28.) Klik op stuurprogramma opnieuw installeren.[/color:4297ca6336] Dit natuurlijk uitgevoerd maar dan wordt er gezeurd om een driver (olpubkcr.sys) Deze staat op de bijgeleverde cd en de installatie loopt door. Echter dit loopt niet goed af want er wordt gezegd;[color=red:4297ca6336]er is een probleem met de installatie van deze hardware opgetreden,mogelijk is het inf-bestand voor win95 of een later besturingsysteem geschreven[/color:4297ca6336] btw mijn FUJI 201 camera werkt wel goed op de usb. Ik dacht dat zo'n camera direct moet werken op usb zonder iets te installeren,dat wordt trouwens ook gezegd in de manual. Ik heb de virusscanner ook al uitgezet maar dit helpt ook niet. Iemand een idee? Pete
Link naar reactie
[quote:e81276e6b5="FoXiERotjEknoR"]heb je wel de goede drivers geinstalleerd? lijkt erop dat je win 95v drivers hebt gebruikt terwijl je xp gebruikt ... gewoon ff zoeken op de cd naar de xp drivers en anders op de site van de fabrikant ...[/quote:e81276e6b5] op de cd staat wel een map met de naam "win2kxp",maar hier valt niks mee te doen. Er wordt gevraagd naar "olpubkcr.sys" en die is idd waarschijnlijk voor w95 ed. Ik heb het sys bestand uit die win2kxp map al gecopieerd naar system32/drivers maar ook no result.
Link naar reactie
nah met dat beetje wat ik ervan weet zouden die het gewoon moeten doen ... kun je anders niet de drivers toevoegen via je systeembeheer ... op je camera gaan staan rechts klikken en dan eigenschappen dus dat je op stuurprogramma verwijderen klikt en die van 95 verwijdert ... en dan op stuurprogramma toevoegen en het inf bestand selecteren van xp .... heb je het zo al geprobeerd ... en niet vergeten dan eerst de usb stekker ff los te koppelen en die na de install van de drivers pas er weer in de gooien ....
Link naar reactie
nee dat haalt ook niks uit. heb op aanwijzing van helpdesk olympus de camera onder "save mode" verwijderd. NADANOPPESSNIKS Het stomme is dat je niks zou hoeven te intalleren (heb bij 3 andere systemen geprobeerd) maar de "wizzard updates voor hardware" blijft hardnekkig vragen om het foute bestand wat voor win95-98 bedoeld is. kortom, ik wordt er gek van
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...