Ga naar inhoud

Gewone brander --> dvd's branden?


Aanbevolen berichten

hi, Kan ik gewone bestanden op een dvd te branden? Is het dan ook mogelijk dvd-rw te branden met een 'gewone' brander? Zoja hoe? (software??) [waarom] ik wil een backup cd maken waar af en toe nieuwe bestanden op moeten en het moet dus wel een grote cd zijn en rewritable (een dvd-rw dus) ik heb (nog zown ouwe) PleXWriter 24/10/40a
Link naar reactie
[quote:abaa182cf8="lody29"]Kan ik gewone bestanden op een dvd te branden?[/quote:abaa182cf8] Ja, een DVD is in feite gewoon een hoge capaciteits-CD [quote:abaa182cf8="lody29"]Is het dan ook mogelijk dvd-rw te branden met een 'gewone' brander?[/quote:abaa182cf8] Je bedoelt met een CD-brander? Nee... Je hebt een DVD-brander nodig... EDIT: BrigitteW, je was me net voor... :)
Link naar reactie
Op zich is het toch vanzelfsprekend dat je met een cd-brander geen dvd kan branden. Anders worden die dingen ook niet te koop aangeboden. Een cd-brander kan geen dvd-branden omdat oa de grootte van de laserbundel bij een dvd-brander behoorlijk wat kleiner is dan bij een cd-brander. Ook zitten bij een DVD de putjes op de schijf veel dichter bij elkaar, zo dicht bij elkaar, dat een normale cd-brander die kleine afstand niet eens kan benaderen.
Link naar reactie
[quote:08a490d897=".:ToBee:."]Met Nero kun je een cd branden en later nog bestanden toevoegen zonder daar een rw voor te gebruiken.[/quote:08a490d897] Kun je met easy cd creator ook hoor, gewoon cd niet afsluiten, of dmv een cd te formatteren: overal afspeelbaar en je kunt bestanden blijven toevoegen. Grtz :wink:
Link naar reactie
[quote:96ee0abd27="@l"][quote:96ee0abd27=".:ToBee:."]Met Nero kun je een cd branden en later nog bestanden toevoegen zonder daar een rw voor te gebruiken.[/quote:96ee0abd27] Kun je met easy cd creator ook hoor, gewoon cd niet afsluiten, of dmv een cd te formatteren: overal afspeelbaar en je kunt bestanden blijven toevoegen. Grtz :wink:[/quote:96ee0abd27] Noemen ze multie sessie CD. Niet alle spelers kunnen goed overweg met multie sessie, sommige lezen of alleen de 1e of de laatste. Bij multi sessie kan er minder op de cdr. Elke sessie gebruikt een x MB om dit te bewerkstelligen.
Link naar reactie
[quote:226ae41f6a="Bosje"][quote:226ae41f6a="@l"][quote:226ae41f6a=".:ToBee:."]Met Nero kun je een cd branden en later nog bestanden toevoegen zonder daar een rw voor te gebruiken.[/quote:226ae41f6a] Kun je met easy cd creator ook hoor, gewoon cd niet afsluiten, of dmv een cd te formatteren: overal afspeelbaar en je kunt bestanden blijven toevoegen. Grtz :wink:[/quote:226ae41f6a] Noemen ze multie sessie CD. Niet alle spelers kunnen goed overweg met multie sessie, sommige lezen of alleen de 1e of de laatste. Bij multi sessie kan er minder op de cdr. Elke sessie gebruikt een x MB om dit te bewerkstelligen.[/quote:226ae41f6a] Jups, je hebt elke keer een lead-in en een lead-out en dat kost dus extra ruimte. Doe je niks aan. Ik heb trouwens nog nooit een cd-rom speler meegemaakt die niet met multi-sessie cd's overweg kon :-?
Link naar reactie
[quote:95aae1c89d="BrigitteW"]Ik ben ooit geklokt op 500 aanslagen per minuut :)[/quote:95aae1c89d] Alleen geen leesbare zinnen zeker? Mijn vriendin heeft namelijk rond de 250 aanslagen per minuut en die heeft toch regelmatig een foutje. Zij behoort al tot de toppers volgens een test van schoevers opleidingen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...