Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Laatst heb ik op een beurs een hdd van "40" gb gekocht. Deze gaf bij installeren maar 31 aan inplaats van 38... Nu vertelt dat compcomp.nl bedrijfje dat ik FDISK moest draaien, maar volgens mij hoort ie bij kleine schijven max. tot 1,99 gb te gaan en bij nieuwere grotere gewoon alles aan te geven... plz reply... :D
Link naar reactie
Volgens mij moet je hem partioneren : uit mijn hoofd dacht ik dat er een grens is bij FAT32 van 30Gig. (misschien moet je bij Bill ook een fix downloaden voor fdisk). Sommige HD hebben ook een jumper die hem begrensd op 30 gig. Om erachter te komen of je belazerd bent is heel simpel. Als je opstart ga je in je BIOS en kijk wat ie zegt : 40Gig is oke, 30 Gig wordt discutabel. Ik neem aan dat je mobo-bios 40 Gig ondersteund. Laat horen hoe je gevaren ben.
Link naar reactie
Zijn mobo ondersteund idd 40gig hdd's en het is geen FAT32 maar een NTFS, dus daar is zowiezo niks mee aan de hand. Morgen ga ik naar hem toe, dus dan zal ik meteen ff in de bios kijke of ie 40 of 30gig aangeeft. Bedankt voor de tips! Als je nog meer raad weet, zeg het dan, morgen stuur ik wel ff een post of het allemaal gelukt is.
Link naar reactie
hehe, heb ik ook eens gehad... paar jaar geleden op beurs computertje gekocht met 40 GB HD erin. ik thuiskomen, windows installen, hmm, 500 mb.. dik in de stress natuurlijk :oops: bleek dus dat ze een burn in partitie maakten om de PC te testen... :oops: maar idd, gewoon ff kijken of er geen extra partities opstaan, kan best zijn dat er bij jou dus ook een test partitie is aangemaakt..
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...