Ga naar inhoud

Nieuwe Printer


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil graag een printer aanschaffen, maar ik ben nogal in dubio over welk merk. HP vind ik zelf het beste, maar ik print nogal weinig. Inkcartridges van Canon zijn nou eenmaal veel goedkoper. Kan iemand me advies geven? Bestaan er prijsvergelijkingswebsites die de kosten van cartridges into account nemen?
Link naar reactie
Ik heb zelf een Canon S500 en die bevalt me prima. De afdrukkwaliteit is prima, ook foto's zien er perfect uit. Het grote voordeel vind ik de 4 losse inktpatronen die inderdaad een stuk goedkoper zijn als van HP, en in tegenstelling tot de 3 kleurenpatroon van HP per stuk zijn te vervangen. Gezien de prijs van de patronen scheelt dit aanzienlijk in de kosten.
Link naar reactie
[quote:fc4c4e7978="PS"]Dit in tegenstelling tot canon, waar je dus je printer weg kan doen als de printkop verstopt zit.[/quote:fc4c4e7978]Niet waar. Je kunt losse printkoppen (wel incl. losse cardtridges) kopen en je evt. verstopte printkop vervangen. Een printkop gaat meerdere cartridges mee alleen verzuimt Canon volgens mij ergens een duidelijke levensduur te melden. In de handleiding van mijn printer (I550) en op de website kan ik het iig niet vinden. [quote:fc4c4e7978]voor HP betaal je misschien iets meer maar je weet zeker dat het goed is![/quote:fc4c4e7978]Da's onzin. Nergens staat bewezen dat HP kwalitatief beter is dan bv. Canon. Dit lijkt me eerder een [b:fc4c4e7978]mening[/b:fc4c4e7978] dan een vast staand feit, gebaseerd op eigen ervaringen. Ik heb zelf bijvoorbeeld geen beste ervaringen met HP en Lexmark (die het bij mij spontaan begaven). Voorlopig bevalt m'n Canon iig prima qua mogelijkheden en gebruiksgemak en het is bijv. wel [b:fc4c4e7978][url=http://reviews-zdnet.com.com/Canon_i550/4505-3157_16-20472007.html?tag=upidmlp]bewezen[/url][/b:fc4c4e7978] dat het een van de meest voordelige printers is wat betreft prijs-per-pagina. Voor gebruikers ervaringen van diverse modellen en merken kun je bv. kijken op [url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/inkjet%20printer.htm]kieskeurig.nl[/url].
Link naar reactie
Mmm, ik kijk eerder naar prijs/prestatie verhouding, voordat ik blind een bepaald merk koop. Ik vind trouwens de zgn. 'gebruikersvriendelijkheid' van HP alleen maar irritant; je krijgt dan vaak van die wizard-achtige optieschermen waar je niks fatsoenlijk kunt instellen; bijv. resolutie bij een scanner heet ineens 'hoge kwaliteit' ofzo. Met de meer 'zakelijke' apparatuur van HP heb ik juist betere ervaringen; bijv de Laserjet printers.
Link naar reactie
Dat verhaal van die printerkoppen van Canon is niet helemaal compleet. Er zijn nieuwere typen, waarbij de printkop niet te vervangen is. Er zijn andere Canons waarbij het bijna net zo duur is als een nieuwe printer. Het ligt voor een deel aan je gebruik. Is er een kans dat je printer een paar maand niks staat te doen, pas dan op met een vaste printkop. In dat geval loop je iets minder risico met een HP. Je kunt ook nog overwegen een lasertje aan te schaffen, als kleur niet zo belangrijk is. De goedkopere zijn er al onder de 200 euro, en vele malen goedkoper in gebruik.
Link naar reactie
[quote:fc2214c9ff="JFace XL"]Een vriend van mij heeft ook een printer met losse kleur cartridges, en die klaagt er enorm over: ze lopen over bij hem, vooral geel moet erg vaak vervangen worden... het was een Canon, maar welk type weet ik helaas niet, zal ik nog wel ff vragen.[/quote:fc2214c9ff]Volgens mij is dat juist een voordeel; in het geval van een HP had ie dan al een paar keer de gehele kleuren cartridge moeten vervangen, terwijl bijv. de andere 2 kleuren nog niet op waren. Dat de ene kleur sneller op gaat dan de ander heeft natuurlijk ook te maken met wat voor afdrukken je maakt. Wat betreft de printkoppen van Canon; ik weet idd niet of die bij [b:fc2214c9ff]ieder[/b:fc2214c9ff] model Canon te vervangen is. Op mijn I550 iig wel. Op de I850 ook, en volgens mij de oude S520 en S7xx ook.
Link naar reactie
[quote:8a7ffcbd4f]Volgens mij is dat juist een voordeel; in het geval van een HP had ie dan al een paar keer de gehele kleuren cartridge moeten vervangen, terwijl bijv. de andere 2 kleuren nog niet op waren. Dat de ene kleur sneller op gaat dan de ander heeft natuurlijk ook te maken met wat voor afdrukken je maakt. [/quote:8a7ffcbd4f] Dat is geen voordeel, z'n gele cartridge moet ie al na 1 of twee keer vervangen omdat ie groen is geworden, terwijl zo'n cartridge veel langer meegaat. (Ik bedoelde dus: "...vooral geel moet [b:8a7ffcbd4f]daardoor[/b:8a7ffcbd4f] erg vaak vervangen worden...")
Link naar reactie
[quote:5941cc4f8f="JFace XL"]Dat is geen voordeel, z'n gele cartridge moet ie al na 1 of twee keer vervangen omdat ie groen is geworden, terwijl zo'n cartridge veel langer meegaat. [/quote:5941cc4f8f]Volgens mij kun je de bewering dat een 3-in-1 cartridge langer meegaat niet staven. Uit meerdere testen blijkt dat een Canon erg voordelig is wat betreft prijs per pagina. Dat kan alleen als je voor relatief weinig geld veel kunt afdrukken. Kan best zijn dat de losse kleuren tanks van een Canon wat eerder leeg zijn en dus vaker moeten worden vervangen, maar dat betekend nog steeds dat aan het eind goedkoper uit bent. Daarnaast loop je met een 3-in-1 cartridge het risico dat je aan het eind alsnog je kleurencartridge weg moet gooien (geel is op) terwijl je andere 2 inkt reservoirs nog steeds niet leeg zijn. Dan gooi je dus geld weg, lijkt me.
Link naar reactie
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me dat er dan eerder een of ander technisch probleem met die printer is. Een 3-in-1 tank namelijk niet wezenlijk anders dan een systeem met losse tanks. Afgezien van het feit dat je in het 2e geval de inktreservoirs kunt lostrekken, is de constructie van de spuitkoppen vrijwel hetzelfde.
Link naar reactie
Zolang Canon "weigert" een printer te maken, die niet via de bovenkant papier vraagt maar aan de onderkant je papierlade opendoet en papier d'rin doet, print ik HP. Maar ik zou liever geen HP printen, ivm hoge cartridgekosten. Echter het zit bij mij zo in mekaar dat ik van de bovenkant geen papier erin kan doen, dus blijf het bij HP. Ik zie die onderladers niet bij Canon, epson of Lexmark of wat dan ook. Denk als ze die maken, dat ze gaan scoren. :lol:
Link naar reactie
[quote:2551f0afe3="JFace XL"]het nadeel van die toploaders is dat paier vaak krom erin komt te staan, en kromme afdrukken zien er niet zo chique uit, het nadeel van de HP's is dat het papier een scherpe U-bocht moet maken, en dat stug of harder papier (semi-karton) er niet doorheen kan of vastloopt[/quote:2551f0afe3] Dat heb ik nog niet meegemaakt met HP. Meestal print ik ook op gewoon A4.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...