Ga naar inhoud

pc start niet op!


Aanbevolen berichten

Mijn oom heeft een amd k6 / 37 mb ram (??? mhz met ??? voeding) OS: WIN98 Ik heb hier laatst een brander geinstalleerd, maar nu blijft de pc hangen in het win98 scherm, de brander is perfect geinstalleerd zover ik weet, alleen zat bij de brander easy cd creater 5, nadat ik deze geinstalleerd had bleef de pc ook in het win98 scherm hangen. Toen heb ik deze verwijderd en was alles weer prima. Ik heb hem east cd creator 4 meegegeven, maar deze is nog niet geinstalleerd. DE pc blijft dus hangen in het win98 scherm. Aub reactie.! ;)
Link naar reactie
Ik geloof dat ik dit herken met Easy 5.... Probeer op te starten in veilige modus, Ga naar start en > uitvoeren (run) en type: msconfig en druk enter Er komt dan een vernster met de naam "hulpprogramma voor systeemconfiguratie. Klik tapblad opstarten. Zoek naar vinkjes bij Adaptex DirectCD Bij mij wordt daarbij verwezen naar letter:\ ProgramFiles\Adaptec\Easy CD Creator 5\Direct CD\DirectCD.exe Haal dit vinkje weg. Ik heb ook het vinkje verwijderd bij: CreateCD50 Verwijst naar C:\Progra~1\Common~1\Adapte~1\createcd\cCreate~1.exe Mogelijk staan bij jou de routes wel voluit ipv afgekort naar DOSmodel. Nu je daar toch toevallig bent, haal ook je vinkje weg bij: SaveNow. :-)) Groetjes en succes, Zabadak
Link naar reactie
[quote:e4cfc9fd36="zabadak"]Ik geloof dat ik dit herken met Easy 5.... Probeer op te starten in veilige modus, Ga naar start en > uitvoeren (run) en type: msconfig en druk enter Er komt dan een vernster met de naam "hulpprogramma voor systeemconfiguratie. Klik tapblad opstarten. Zoek naar vinkjes bij Adaptex DirectCD Bij mij wordt daarbij verwezen naar letter:\ ProgramFiles\Adaptec\Easy CD Creator 5\Direct CD\DirectCD.exe Haal dit vinkje weg. Ik heb ook het vinkje verwijderd bij: CreateCD50 Verwijst naar C:\Progra~1\Common~1\Adapte~1\createcd\cCreate~1.exe Mogelijk staan bij jou de routes wel voluit ipv afgekort naar DOSmodel. Nu je daar toch toevallig bent, haal ook je vinkje weg bij: SaveNow. :-)) Groetjes en succes, Zabadak[/quote:e4cfc9fd36] lol , kk, maar ik heb easy 5 al gedeinstalleerd nadat ik in de veilige modus erin was, maar verder is er niks meer geinstallerd/gedeinstalleerd, hij werkte gewoon weer nadat ik easy 5 eraf had gegooid. En de 2dagen later starten ze op en doet hij het niet? :-?
Link naar reactie
type: samsungsw-248fras De pc start alleen op zonder de brander, als de brander is ingeplugd werkt hij correct, althans hij kan cd-r lezen, maar dan werkt de cd-rom speler niet.Als de cd-rom speler alleen is ingeplugd gaat alles prima, het ligt dus aan de brander ( mijn conclusie) , maar wat? .... ik zou het niet weten ik denk zelf - voeding - drivers - (temperatuur) Of kan het wat anders zijn, de brander is zover ik weet correct geinstalleerd en ingeplugd, hij werkt dus ook prima ( de cd-r ) : Branden heb ik nog niet getest. Ik hoop op reacties, ik weet het niet meer :oops: :-? !
Link naar reactie
Staat de master/slave configuratie goed? (auto-detect is niet echt aan te raden trouwens) Dat zou kunnen verklaren waarom ze niet allebei tegelijk aan kunnen [: ze staan allebei op master of allebei op slave. ] Zorg ervoor dat de jumpertjes goed staan: eentje op SL, ander op MA, geen op CS. het maakt in principe niet uit welke master is en welke slave.
Link naar reactie
[quote:f43b809b5c="JFace XL"]Staat de master/slave configuratie goed? (auto-detect is niet echt aan te raden trouwens) Dat zou kunnen verklaren waarom ze niet allebei tegelijk aan kunnen [: ze staan allebei op master of allebei op slave. ] Zorg ervoor dat de jumpertjes goed staan: eentje op SL, ander op MA, geen op CS. het maakt in principe niet uit welke master is en welke slave.[/quote:f43b809b5c] brander = master cd-rom = slave.
Link naar reactie
ik ben gisteren even teruggegaan, ik heb 3 kabels , 1x voeding, 1x IDE-kabel , 1x adio kabel. 2 kabels zitten erin de voeding + IDE , de audio kabel past niet meer op het mobo, maar die zit al in de cd-rom, of heb ik die toch nodig? Als ik de twee kabels aansluit detecteerd windows hem bij het opstarten, als ik reboot ziet hij hem niet meer, en start windows door, als ik alleen de cd-rom aangesloten heb gaat alles prima, ik heb een voeding kabel van de voeding in de HD, Floppy, Cd-rom. Welke moet waar? ( ff voor te checken, alles werkt wel de eerste keer, maar het zou kunnen dat ze verkeerd zitten.) Ook werkt de eject knop niet ( eerst wel ), hij knippert wat maar gaat niet open. Nog wat specs: AMD K6 234 Mhz L1 cache 64 k 1635 mb/s 34 Mb ram HD = 4 GB [url]http://www.samsung.com/Products/CDDVD_Writer/technicalinfo/index.htm[/url] [url]http://www.samsung.com/Products/CDDVD_Writer/CD_RWHalf_Height/CDDVD_Writer_CD_RWHalf_Height_SW_248F.htm[/url] ( af en toe krijg ik een piep voor het win98 bootscherm :-? ) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...