Ga naar inhoud

harddisk stuk? ruimt wel op maar maakt geen plaats vrij


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb geprobeerd om mijn nieuwe HD op te ruimen. nadat ik echter vele gigabytes aan video bestanden heb verwijderd (ook de prullenbak is leeg), blijft windows (en ook andere programma's) dat de schijf vol is. om de ruimte weer te kunnen gebruiken heb ik de schijf moeten formateren. het feit dat de verwijderde data schijnnbaar niet te wissen is, duidt dat op een fout in mijn harddisk? graag jullie advies. bij voorbaat dank gr ad koch
Link naar reactie
ik heb de schijf geformatteerd. grootte 76 GB. vervolgens 10 gig aan video er op gecopieerd. het systeem geeft aan 66 GB vrij. 10 gebruikt. dit klopt dus. vervolgens de 10 gig verwijderd. cleansweep de boel laten opruimen en toch blijft het systeem aangeven 66 vrij en 10 Gb in gebruik. ook na het opstaren van het systeem. ik heb een dual boot systeem en krijg in zowel XP als 2000 dezelfde info! het video bestand van 10 gig is uiteraard na het verwijderen niet meer aanwezig. gr ad koch
Link naar reactie
En die 10 gig zit echt niet in de prullebak? hm, vreemd. Kun je de bestanden wel gebruiken als ze op die schijf staan? [quote:bade60d5a7="adcomp"]kun je me laten weten hoe ik de schijf kan testen. ik heb namelijk geen idee wat je bedoeld.[/quote:bade60d5a7] Bijvoorbeeld met schijfcontrole van windows. Rechtermuisklik op het bewuste station, selecteer 'eigenschappen', klik op tabblad 'extra' en kies daar 'foutcontrole'
Link naar reactie
[quote:68e05e4e9d="adcomp"]hoi, ik heb geprobeerd om mijn nieuwe HD op te ruimen. nadat ik echter vele gigabytes aan video bestanden heb verwijderd (ook de prullenbak is leeg), blijft windows (en ook andere programma's) dat de schijf vol is. om de ruimte weer te kunnen gebruiken heb ik de schijf moeten formateren. het feit dat de verwijderde data schijnnbaar niet te wissen is, duidt dat op een fout in mijn harddisk? graag jullie advies. [/quote:68e05e4e9d] Welke programmaatjes heb je allemaal draaien dan? Komt het niet toevallig door één van die Norton applicaties?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...