Ga naar inhoud

cache memory bad ....


Aanbevolen berichten

Hiya, Ik zit met een Freesco router wat ik op een flop heb geinstalled en die ik draai op een 486. Ging perfect tot ie er gisteren ineens mee ophield. Toen heb ik er even een monitor e.d op aangesloten om te kijken wat de errors waren die die gaf. In eerste instantie gaf die deze error: [b:e09e6bdd4b]CMOS checksum failure[/b:e09e6bdd4b] Nja, wist/weet niet precies wat daarmee bedoeld wordt, misschien iemand die me dat kan vertellen? anywayz, ik ben toen de bios ingegaan en daar was plots het diskettestation niet meer enabled...duz opnieuw enabled waarna ik een andere error kreeg: [b:e09e6bdd4b]Cache Memory bad, Do not enable cache! Run setup utility[/b:e09e6bdd4b] Nuja, ook hier weet ik niet wat er bedoeld wordt..maar aangezien er dus ook staat van Run setup utility dacht ik, laat ik dat maar doen (moet met F1 bij dat ding) Heel leuk, maar er stond dus ook dat ik op F1 moest drukken om verder te gaan, waarna die wel verder ging met booten vanaf flop. Maar nu kan ik dus die setup utility niet meer inkomen, want ook dat moet met F1, terwijl F1 nu dus een andere functie heeft gekregen. Afin, ik kan dus wel leuk iedere keer dat ik dat ding opstart er een toetsenbord op aansluiten en na 15 seconden op F1 drukken zodat ie alsnog opstart, maar dat is nogal onhandig aangezien ik dan boven bij mijn pc m'n toetsenbord moet halen, weer naar beneden moet, omhoog moet klimmen om bij dat ding te komen...etc etc.. Lang verhaal zeg... :roll: Iemand die enig idee heeft wat ik hier mee aan moet? Die weet wat het probleem is? Vast bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...