Ga naar inhoud

Accuproblemen met mijn laptop


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb wat problemen met mijn Laptop, een Compaq Presario 1200. Ik kan namelijk de laptop niet meer opstarten zonder stroomkabel. Als ik dat wel doe, schakelt hij zich meteen uit, alsof de batterij leeg is. Als ik dan met de netsnoer aangesloten de laptop opstart, zijn er geen problemen, en geeft de energiemeter aan dat de accu-energie nog vol genoeg (70% of hoger). Als ik dan de netsnoer eruit haal, en de laptop dus alleen op de accu door gaat werken, kan de laptop dat nog ruim 2 uur uithouden... Ligt het misschien aan het opstarten zelf, dat daarbij veel stroom wordt gebruikt voor een bepaald gedeelte? Het diskettestation heb ik al uitgeschakeld, maar dan nog blijft het probleem... Het iemand een idee?? Bedankt, Tom Zwartjes
Link naar reactie
Je batterij begint geleidelijk aan de geest te geven. Nieuw leven voor NC en NimH: [u:cb427cf31a]totaal ontladen[/u:cb427cf31a] en terug opladen. Indien te ver versleten: geen oplossing. Li-On batt.: hernieuwen. Vanaf 3 jaar werking in laptop beginnen alle batterijen hun kracht te verliezen. NC's vanaf 2 jaar.
Link naar reactie
Inderdaad: dit vergat ik nog: In principe MOET je voor een lange levensduur alle NCad en NimH herlaadbatterijen [u:892b02c075]steeds ontladen [/u:892b02c075]voor het opladen. Nooit BIJ-Laden. Staat trouwens in alle handleidingen maar niemand doet dat. Ikzelf trouwens ook zelden. Maar wanneer dan mijn batterijen hun werking verliezen heb ik geen forum nodig om te weten dat ik moet nieuwe kopen. Alleen met Li-On batterijen mag je dat wel.
Link naar reactie
[quote:bbc06c18da="Alicante"]Inderdaad: dit vergat ik nog: In principe MOET je voor een lange levensduur alle NCad en NimH herlaadbatterijen [u:bbc06c18da]steeds ontladen [/u:bbc06c18da]voor het opladen. Nooit BIJ-Laden. Staat trouwens in alle handleidingen maar niemand doet dat. Ikzelf trouwens ook zelden. Maar wanneer dan mijn batterijen hun werking verliezen heb ik geen forum nodig om te weten dat ik moet nieuwe kopen. Alleen met Li-On batterijen mag je dat wel.[/quote:bbc06c18da]Ik meen toch zolangzamerhand begrepen te hebben dat dit voor de nieuwste typen NimH niet meer geldt. Voor NiCad wel, en inderdaad wordt dit vaak te weinig beseft. Je zit echter vaak noodgedwongen vast aan een systeem, b.v. een mobiele telefoon in een carkit, wordt permanent op lading gehouden, met alle gevolgen vandien voor de accu (niet die van de auto ;)). Overigens begint een professioneel extern laadapparaat standaard met een ontlaadprocedure. Jan de Boer
Link naar reactie
Onderstaande info komt uit een (engelstalig) pc-boek waar alle types batterijen worden besproken. ik heb de zaak ff samengevat, misschien is de info wel makkelijk. [u:04be588d6e]Nickel Cadmium (NiCad):[/u:04be588d6e] The life of the battery's charge can be shortened by as much as 40 percent if the battery is not fully discharged before recharging, of if is overcharged. Permanent damage to the cell can be prevented by periodically discharging it to 1 volt or less. [u:04be588d6e]Nickel Metal-Hydride (NiMH):[/u:04be588d6e] More expensive than NiCads, NiMH batteries have approximately a 30 percent longer life than NiCads, are less sensitive to the memory effect caused by improper charging and discharging. [u:04be588d6e]Lithium-Ion:[/u:04be588d6e] As the current industry standard, Li-Ion batteries are longer lived than either NiCad or NiMH technologies, cannot be overcharged, and hold a charge well when not in use. [u:04be588d6e]Note:[/u:04be588d6e] All the battery types in use today function best when they are completely discharged before being recharged. In fact, batteries that have gone unused for several months should be conditioned by putting them through three full discharge/recharge cycles.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...