Ga naar inhoud

Electrolux ewt12020w start niet


Ferry-1

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Onlangs maakte mijn wasmachine een vreemd "slepend" geluid. Nu was de was bijna klaar en ik dacht zal wel iets uit een broekzak zijn oid, dus de was af laten maken. Maar bij het er uithalen van de was, was deze nog erg nat. Dus ik wilde het zelfde programma nog een keer starten maar de wasmachine doet niks meer. Nu alles al geprobeerd nieuwe aanvoerslang, alle programma's geprobeerd. Maar bij het indrukken hoor je wel een klikje en normaal zou de machine daarna starten maar dat doet tie niet. Nu heb ik de machine opengemaakt en gekeken maar zag niks dus dacht probeer het even met een zijkant open misschien zie ik iets. Maar niks. Nu gaf ik de trommel vanaf de zijkant even een zetje en toen ineens zag ik een vonk/flits onderin en begon de wasmachine z'n programma te draaien daarna weer uitgezet. Zijn dit de koolborstels? Ik repareer vaak gereedschap en meestal zijn bij vonken oid de koolborstels de oorzaak. Ik hoor graag van u. Groet Ferry
Link naar reactie
Lijken me inderdaad de koolborstels. Maar hij zou dan wel gewoon water in moeten nemen en afpompen, allee de trommel gaat dan niet draaien. Lees de foutcode eens uit. Sluit binnen en buiten deksel, kies een willekeurig programma en start deze op. Drk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt. Het Start/Pauze lampje gaat nu knipperen in een kleur patroon. Wat is dit patroon? Indien je 5 keer geel en 2 keer rood of 5 keer rood en 2 keer groen krijgt dan de koolborstels vervangen.
Link naar reactie
Beste harry, Het waren inderdaad de koolborstels deze heb ik ondertussen vervangen en de wasmachine doet t weer. Alleen hij maakt bij 't draaien een behoorlijke herrie alsof de trommel aanloopt oid. Zou dit een snaar probleem kunnen zijn? Het is een beetje een snerpend geluid.
Link naar reactie
Ik zal dat morgen even doen van die snaar en de motor heb ik er niet uit gehad maar ik denk eerlijk gezegd dat het de koolborstels zijn want het waren 2 identieke ( ze waren in de zelfde hoek) dus ik denk dat 1 van de 2 maar met alleen het " puntje" contact maakt. En hij deed het voor de rest prima, even een was gedraaid.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...