Ga naar inhoud

Trommelkruis gebroken miele w461 nu opzo


Aanbevolen berichten

afgelopen maanden mijn wasmachine geheel gereviseerd, dit door een aantal storingen waardoor hij toch open was dus pomp,slangen,schokdempers,etc etc het is allemaal nieuw maar vandaag heeft nu helaas het trommelkruis het begeven , daar de machine voor de rest nu dus al nieuw is zou ik deze toch ook graag willen vervangen, iemand een adresje waar ik een tweedehands trommelkruis kan vinden ? liefst de ijzeren welke in de 800 en 900 serie zat voor 1998 grtz Michael
Link naar reactie
:) Hoi Miele fan bedankt voor je antwoord , maar de oplossing is niet zo moeilijk hoor en ook geen groot geheim , de aluminium kruizen zijn gewoon K.. de oplossing is een stalen kruis uit de 800/900 serie want deze hebben de zelfde maat probleem is alleen dat je net even tegen exemplaar aan moet lopen , maar in het verleden heb ik ze ook gevonden, dus ga er vanuit dat het nu ook wel lukt , was alleen makkelijk geweest als iemand een recycle bedrijfje had en ze wellicht gewoon verkocht. morgen even naar de oud ijzer boer hier deze had misschien ook nog een miele staan grtz Handjebij
Link naar reactie
waarom in raadsels dit forum is er toch om elkaar te helpen ., wat voor problemen zou je dan met een softcare trommel krijgen ? in de miele modellen van voor 98 zat er ook nog gewoon een ijzeren trommelkruis in, ik heb zelf in de afgelopen 2 jaar 3 a 4 van deze trommelkruizen in softcare varianten geplaatst en alle machines draaien nog steeds zonder problemen , maar je maakt mij nieuwsgierig dus als je de kennis zou willen delen mvg Handjebij
Link naar reactie
"in de miele modellen van voor 98 zat er ook nog gewoon een ijzeren trommelkruis in" Niet helemaal: alle tweetoets Mieles (Aan/Uit en Deur verticaal op elkaar dus) hebben een Alu (=troep) kruis. Of dat met de W933 e.d ook zo is, not sure want die heb ik nooit (open)gehad. Qua trommelkruis: http://www.marktplaats.nl/z.html?query=W715&searchOnTitleAndDescription=true&categoryId=537 Leef je uit. Alle 700-serie Mieles hebben er een, al moet je bij de Nieuwe Miele Klasse (hele vroege 700-series a-la de W755) ook het vliegwiel swappen, die heeft een sleuf met borgpinnetje ipv spie-en.
Link naar reactie
Hoi rstein bedankt voor de tip ik wist nog niet dat ook de 700 serie paste :) maar heb inmiddels een stalen trommelkruis gevonden en deze geplaatst en de wasmachine draait weer weet alleen nog steeds niet waarom mielefan problemen voorspelt met de softcare trommels enigste waar je volgens mij rekening mee moet houden is dat het rubber niet klemzit tussen trommel en kruis daar heb je wat meer ruimte dus kan deze verschuiven maar dat los ik eigenlijk altijd op door hem vast te zetten met een klein beetje siliconen alsmede een bolletje siliconen tussen kruis en rubber zodat hij niet kan verplaatsen Eerlijk ik heb er nog niet heel veel gedaan maar die ik gedaan heb draaien nog allemaal , grtz Handjebij
Link naar reactie
Geen quotefunctie is best klote op dit forum moet ik zeggen! Ik denk dat Mielefan bedoelt dat de 6kg modellen misschien problemen opleveren? Geen idee eigenlijk, ik heb nooit een Miele met SoftCare en een gebroken kruis gerepareerd, ik repareer de laatste tijd alleen maar Asko's.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...