Ga naar inhoud

Branden met NERO en 52x brander van philips gaat niet op 32x


Aanbevolen berichten

Het branden van cd's met een brander van Philips 52*24*52 lukt niet. Ik gebruik Nero5 en cd-r's van de de ALDI(Lifetec 48x Multispeed). Met 32x gaat het niet maar met 12x wel. Hij geeft power callibration error ofzo als fout. Voor de rest kan het niet aan systeem liggen(AMD 2500+ 512 DDR) denk ik. Tips?
Link naar reactie
Ik heb wat opgezocht en dit zou een hardware probleem zijn, dus aan nero zou het niet liggen. Ik vond 4 mogelijke oplossingen: 1 Probeeer een firmware upgrade. Ik weet niet precies welke brander je hebt, maar ik veronderstel dat het [url=http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/dcbint?tmplt=ce_eu&lang=nld&s=consumer&mode=search&confval=522452&prevcy=NL&searchstring=52x24x52&country=NL]1 van deze 3[/url] is. Geen probleem als dit de oplossing niet is, het is trouwens altijd goed de laatste firmware te hebben. 2 Probeer andere cd's 3 De lens kuisen van je brander (waarschijnlijk met zo'n kuisdisc). 4 Dit lijkt me raar, maar ik las dat iemand het probleem niet had als hij eerst simulate deed.
Link naar reactie
[quote:91d2f8cb1a="spiderned"]Het zal wel aan die Aldi CD's liggen (sorry :lol: )[/quote:91d2f8cb1a]Nee, dan ligt het aan [b:91d2f8cb1a]de combinatie[/b:91d2f8cb1a] ALDI CD's en de Phillips brander. Nogmaals, ik heb met ALDI CD's werkelijk nog nooit problemen gehad. Ik bak daar al een dikke anderhalf jaar op.
Link naar reactie
Ik heb ze allebei..., zowel een Philps brander als de LifeTecs.. en nooit problemen mee gehad, ook met andere hele goedkope merkloze CD-R's als de duurdere CD-R en CD-RW's niet.....!! Ik brand verder op een dualbootcomp met NERO en MusicMatch, CLoneCD + Clony XXL , Feurio en Alcohol op W98.., en op XP met ECDC , CloneCD, MusicMatch, Alcohol en ProShow Gold (een fotoslide proggie voor VCD en SVCD)...!! Hoewel..., met NERO 5.5.10 kreeg ik eerst veel foutmeldingen..., toen ben ik maar weer terug gegaan naar 5.5.8.7 die vòòr die update perfect deed en ben dus maar bij 5.5.8.7 gebleven. Grtz
Link naar reactie
Waarom heb je dan ook goedkope cd`s genomen. Waar ze dan ook vandaan komen. Ik zeg niet dat het per definitie aan de goedkope cd`s ligt, maar je weet maar nooit.. :D. Ik gebruik een Plextor - PlexWriter Premium en Maxell CD-R 80 XLS x48 cd`s. Ze zijn dan ook wel wat duurder, maar dan heb je wel wat. En als je naar mn 'burn-failure' kijkt van ± 0-1 op 100, dan begrijp je waarom de cd`s duurder zijn. Want in dit geval is een hogere prijs gelijk aan een hogere kwaliteit. En 'goedkope' cd-r of cd-rw`s die verliezen of vervormen hun data na een maand of 14, kunnen niet tegen direct zonlicht, zijn kras gevoelig en ga nog maar ff door. En ik kan zeggen, uit eigen ervaring, dat brandertjes van Sony, Philips en al dat soort 'audio-merken' niet echt bekend staan om hun uitstekende kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...