Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Aangezien ik eind van het jaar ga verhuizen naar een gebied waar zowel geen kabel voor t.v./radio en internetontvangst mogelijk is ben ik op zoek naar een gecombineerde T.V./radio/internet kaart om via satelliet te kunnen ontvangen. Zijn er gebruikers met ervaringen of tips? Is het uberhaupt wel mogelijk? Ik weet dat het een prijzig gebeuren wordt! Alle info welkom!
Link naar reactie
Het is denk ik mogelijk maar heel prijzig. Sowieso satteliet internet is heel duur heb ik gehoord maar dan wel weer erg snel.. Ik denk dat je ook 2 schotels nodig zult hebben, entje gericht op de satteliet voor je internet en de andere voor je radio en tv en dus ook 2 aparte kaarten in je computer... greetz
Link naar reactie
[quote:586cc5cbbe="stefan85"]satteliet internet is heel duur heb ik gehoord maar dan wel weer erg snel..[/quote:586cc5cbbe] laatst werd er ergens getest het snelheid verschil tussen kabel/adsl en een goedkope satteliet verbinding (die dus net duurder was dan kabel/ADSL) en er zat nauwelijks verschil in :o
Link naar reactie
Je hebt twee vormen van satelliet internet. Download via satelliet, upload via telefoon. Voordelen: Goedkoop abonnement, goedkope schotel. Nadelen: Wel telefoontikken. Download en upload via satelliet. Voordelen: Geen telefoontikken. Nadelen: Dure schotel, zeer duur abonnement. Deze optie is alleen te doen, als je een tiental andere gezinnen kan vinden die mee willen doen met jou abonnement. Voor je tv/radio, moet je een andere schotel hebben dan voor internet. Dus heb je er meestal 2 nodig dus. Een dubbele lnc voor je tv/radio is ook handig, om twee verschillende radio/tv zenders tegelijk te kunnen kijken.
Link naar reactie
[u:f0b8238466]Reden van verhuizing[/u:f0b8238466]: naast fabriek voor producten voor schoenherstellers gaan wonen + werken. Is voormalige melkfabriek en nu aangepast. Ligt dus wat afgelegen maar scheelt ons 2 uur reistijd!! Zo, hoop dat dit nu duidelijk is en we weer verder kunnen met de vragen aan het begin van dit topic.
Link naar reactie
Nog een aanvulling. Er bestaan geen gecombineerde kaarten waar jij om vraagt. (Satelliet decoder+radio/tv+internet) Je hebt nodig een gewone netwerkkaart (ethernet) voor internet en een standaard radio/tv kaart voor radio en tv, en twee losse decoders (internet en radio/tv) voor tussen je twee satelliet schotels (internet en radio/tv) en je computer. Tussen twee haakjes, een tv kaart zonder radiofunctie voldoet ook. Je gebruikt in principe de line-ingang van je geluidskaart, en de composiet/s-video ingang van je tv kaart.
Link naar reactie
[quote:366c064ba2="Jos H"]Op de site van BySky is deze oplossing mogelijk! [url=http://www.bysky.nl/]. Jammer, cjdijk dit is nu al de tweede keer dat je een foutieve oplossing voorstelt.[/quote:366c064ba2] Wat ben jij voor iemand om naar mij te schoppen. :evil: Geef liever aan wat ik volgens jou fout heb geantwoord. Ik probeer gewoon iemand te helpen, terwijl jij gewoon met vage opmerkingen komt, en korte ongemotiveerde antwoorden. :x Kortom duidelijk aangeven, en anders niet reageren. :roll: Trouwens ik geef geen foute oplossingen. Als ik iets niet zeker weet, antwoord ik niet. Wat wel kan zijn, is dat er meerdere oplossingen zijn voor een bepaald probleem. Maar als jij vind dat jouw oplossing beter is, geef dan duidelijk aan wat de pluspunten zijn van jouw oplossing t.o.v. van mijn oplossing. Maar kom niet met gewoon een url, daar wordt niemand wijzer van. Een url is wel geschikt als aanvulling voor je antwoord, maar een url als antwoord is onvoldoende.
Link naar reactie
[quote:6d764ac5a5="crazy J"][quote:6d764ac5a5="cjdijk"]Dit kan niet zo. Je moet de Sitecom Wireless LAN USB Adapter WL-003 voor je Pentium 4 vervangen door een AccessPoint. Ik weet niet of die erzijn met usb aansluiting, anders moet je een normale (niet wireless) netwerkkaart in je Pentium 4 inbouwen, en daarop dir AccessPoint aansluiten. [/quote:6d764ac5a5] kan wel is ad-hoc instelling krijg je om internet te delen als t ware de volgende situatie 1 PC heeft nromale internetverbinding + WLAN NIC Laptop Alleen WLAN NIC Internetdelen of deelprogje gebruiken W_NIC's IP adressen in zelfde range geven, werkgroepen ed goed. AD-hoc instellingen. Nu kan laptop internetten middels de "internet"pc die moet dan altijd aanstaan wil lappietop internetten. Kom op t zelfde neer als cross cable[/quote:6d764ac5a5] Het eerste stukje is door CJDijk geschreven en daaronder is gereageerd door CrazyJ. Zie ook bij : Aanleg, installatie en instellingen topic installatie draadloos netwerk. Het was niet mijn bedoeling om te gaan schoppen zoals cjdijk schreef. Mijn excuses hiervoor. Ik vind de reactie overigens nogal heftig. Ik heb ook goede oplossingen van cjdijk gelezen.
Link naar reactie
Prima, zand erover. :) Ik geef toe dat die andere oplossingen beter zijn in jouw situatie. Er zijn altijd meerdere oplossingen voor een probleem, waarbij de ene oplossing meer voordelen heeft dan de andere. Ik zie ook in dat die oplossing van CrazyJ ook kan, en goedkoper is. Al vraag ik me wel af, of je geen last krijgt met beveiliging. Met een Accesspoint kan je hardware-matig instellen dat alleen jouw netwerkkaart met jouw mac adres verbinding mag met je interne netwerk, shares printers, enz. Volgens mij kan je dat niet instellen met een "wireless crosscable". Bij een gewone "vaste" crosscable is dit uiteraard niet van toepassing, gezien dan niemand met een laptop langs kan rijden om in te breken in je eigen thuis netwerk. En dit onderwerp, "all-in-one" kan je inderdaad af met een enkele schotel, die bruikbaar is voor zowel tv als internet. Twee maanden terug heb ik hier nog een artikel over gelezen, waarbij uitgelegd werd hoe en wat de mogelijkeden waren, waar dus die nieuwe mogelijkheid van http://www.bysky.nl/int_tv.html niet genoemd werd. Die nieuwe oplossing wist ik niets van, kortom mijn antwoord was gebaseerd op oude informatie. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...