Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, nogmaals een vraag voor een digitale camera. M'n moeder moet voor haar bezigheid een digitale camera hebben. Wij hebben verder weinig verstand van die dingen want dat is voor ons ook nieuw. Hij heeft wel een paar vereisten. - Hij moet een hele goeie kleurweergave hebben, het is namelijk om dingen als schilderijen te fotograferen, dat voornamelijk maar ook landschappen e.d. - Het liefst een 4 of 5 megapixel (als dat voor die prijs lukt). - Een goeie optische zoom neem ik aan? Daar heb ik veel over gelezen maar weet niet precies wat nu echt GOED is. - Een maximum bedrag van rond de €600,- Opslag weet ik niet zo veel van wat nu eigenlijk het beste is maar er moet in ieder geval genoeg opkunnen. Wie kan mij een goeie camera aanbevelen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
voor dit budget en die eisen is er maar 1 camera die je zal kunnen bekoren en dat is de HP850, die vind je wel voor een 500 euro of iets meer, daar moet je dan wel nog oplaadbare batterijen (liefst nimh 1800ma/u ) bijkopen , die kosten zo'n 20 euro voor vier, en die camera werkt met SD kaartjes, beter eentje bijkopen van 64 of 128MB. camera heeft 4MP, en 8*optische zoom.
Link naar reactie
[quote:95bd64a9d0="Boerke87"]- Hij moet een hele goeie kleurweergave hebben, het is namelijk om dingen als schilderijen te fotograferen, dat voornamelijk maar ook landschappen e.d.[/quote:95bd64a9d0] Voor complexe landschappen kan die 4 MP wel net te weinig zijn. Die HP lijkt me goed. Voor 400 euro red je het waarschijnlijk niet. De camera alleen is vaak niet genoeg. Grotere geheugenkaart, goede batterijen/accu's. Als je genoeg hebt aan de camera zelf, dan moet je wel wat kunnen vinden. Overigens heb ik goede ervaringen met Canon. Olympus maakt ook geschikte camera's. Daar maakt mijn broer gebruik van.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties en ik heb rondgekeken op de sites die gegeven zijn. Ik denk dat die HP850 wel een goede keus is alleen hij is wel aan de grote kant vergeleken met het gros van de andere camera's. Echt een probleem is dat niet maar als je hem mee moeten sjouwen dan merk je dat wel denk ik. Ik heb het in ieder geval allemaal aan m'n moeder voorgelegd en die heeft ook haar mening gegeven namelijk dat ze die HP850 een goede keus vond maar dat hij een beetje te groot is. Als er geen reacties meer komen dan denk ik dat het die camera gaat worden.
Link naar reactie
die camera is inderdaad een beetje groter danandere en kan je niet zomaar in je broekzak steken, maar ik vind dit rap gewoon worden, hij kan rond je nek hangen met de riem en na twee min weet je niet meer dat ie er hangt (en nee niet omdat ie gestolen is :wink: ), die vier mp is meer dan genoeg voor complexe landschappen. trouwens voor voorbeelden van die hp 850 (wel geresized naar 1024*768) ga even naar men site, de meeste foto's daar zijn genomen met de 850 (sommigen wel met macro voorzetlens).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...