Ga naar inhoud

Krakende harde schijf


Aanbevolen berichten

Deze schijf werd me op dat forum aangeraden, dus ik dacht dat ze dan ook wel zouden weten of hij behoort te kraken of niet. Nu weer ff ontopic. Ik heb van Salland en van een andere winkel gehoord dat ik de schijf moet testen met het proggie van Maxtor. Ik heb net de floppydrive erin gezet, dus ik ga hem zo testen. 'k Laat wel horen wat het resultaat is.
Link naar reactie
Liquid bearing zorgt dat het draaien van de schijf stiller wordt. Dat "kraken" wordt (waarschijnlijk) veroorzaakt door het verplaatsen van de koppen (en dat is normaal). Als je kast ook nog eens slecht isoleert (en je schijf is op zich stiller), dan kan het zijn dat dat specifieke geluid beter doorklinkt. Wat je eventueel kunt proberen is rubber ringetjes rondom de schoefjes, zodat je systeemkast niet het geluid versterkt.
Link naar reactie
Ik heb de harde schijf nu buiten mijn kast liggen en hij is wel iets stiller, maar ik hoor hem nog steeds wel duidelijk kraken. In een ander topic kwamen de meeste antwoorden neer op terugbrengen dus ik kijk wel of Salland nog suggesties heeft en anders gaat ie ook terug. Die andere harde schijf kon ik ook toen ik hem buiten de kast had niet horen kraken. (misschien dat ie overstemd werd door de andere, maar toch)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:542504e485]Nieuwe zit er nu anderhalve dag in, maar ik vind dat ie nog steeds behoorlijk veel herrie maakt, maar volgens mij wordt het vooral versterkt door de kast. Is daar wat aan te doen? (behalve van die grote geluidsdempende matten erin zetten)[/quote:542504e485][quote:542504e485="water"] Wat je eventueel kunt proberen is rubber ringetjes rondom de schoefjes, zodat je systeemkast niet het geluid versterkt.[/quote:542504e485]Rubberen ringetjes dus tussen de hd en kast. Dat scheelt al een hoop (zegt men)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...