Ga naar inhoud

HD te groot of kapot???


Aanbevolen berichten

Hallo! Heb MSI K7T266 Pro 2 Mainboard, AMD 1700+ , Win ME en FAT 32. Hiermee wilde ik een nieuwe HD van 80 GB partitionneren m.b.v. Partition Magic 8.0. Deze gaf evenwel aan dat de HD slechts 8 Gb was... Pas geleden nog zonder problemen gedaan met een 60 Gb HD. Conclusie: Deze 80 Gb HD is te groot voor mijn systeem OF hij is kapot??? Vriendelijk dank, Henk
Link naar reactie
Lijkt me sterk dat bij een relatief nieuw moederbord als de jouwe een 80 gig schijf niet wordt ondersteund. Kijk eerst eens in je BIOS. In principe hoort de harde schijf daar gewoon in zijn volle capaciteit te worden herkend (was ook het geval toen ik voor het eerst een 120 gig schijf had: in de BIOS werd het wel als zodanig aangegeven, maar FDISK 'zag' slechts 20 gigabyte). Tweede stap: probeer de partitioning-tools van de fabrikant zelf i.p.v. Partition Magic. Voor Maxtor bestaat er bijvoorbeeld Maxblast 3, en ik weet zeker dat voor elk ander merk een soortgelijk programma te downloaden valt op de respectievelijke websites. Laat weten hoe het is gegaan.
Link naar reactie
Ik had natuurlijk in de BIOS moeten kijken, maar ben dat totaal vergeten. Oerstom!!! Had alleen alles op "Auto" gezet. Inmiddels is de HD weer terug naar de winkel. Ik denk echt dat er iets niet klopte, ook omdat het een paar weken geleden met een 60 Gb wel lukte. Overigens: Is "Que" hetzelfde als Maxtor??? Genoemde HD was namelijk een Maxtor, maar zat in een verzegelde doos van "Que", met een Que handleiding.... Curieus :-) Ciao, Henk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...