Ga naar inhoud

Trust Digitale Camera werkt niet in XP


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn digitale camera van Trust (350FT Powerc@m Flash) in combinatie met Windows XP. Nadat ik de drivers voor de camera had geinstalleerd, heb ik de camera aangesloten op de USB-poort van de PC. Windows XP gaf aan dat er een nieuw apparaat was gevonden en dat het klaar werd gemaakt voor gebruik. Hierna startte de PC uit zichzelf opnieuw op. Na opnieuw opgestart te zijn kon ik de camera nog steeds niet gebruiken. Na de camera opnieuw een keer te hebben ingeplugd herhaalde zich alles weer. Ik heb verschillende dingen geprobeerd: een andere USB-poort, de printer eerst gedeinstalleerd en daarna de camera geinstalleerd (printer stond als mogelijk probleem aangegeven op de website van Trust), enzovoorts; maar niets helpt. Elke keer als ik de camera op een USB-poort inplug start Windows XP opnieuw op na de melding een nieuw apparaat te hebben gevonden. Bij Trust weten ze niet wat het probleem kan zijn. De camera werkt wel gewoon onder Windows 98.
Link naar reactie
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met de trust spycam. Heb het op de volgende manier opgelost: Alle usb kabels verwijderen (je hoeft de apparaten niet te deinstalleren gewoon alle usb aansluiten ff unpluggen) De firewire kabels ook unpluggen. Van de thrust website nieuwe drivers downloaden (geschikt voor xp) zijn deze voor je camera niet te vinden dan de nieuwste usb drivers gebruiken en de compabiliteit modus van windows xp gebruiken. Daarna computer opnieuw opstarten (eerst camera inpluggen verder nog niks) Scherm doorlopen en als het goed is werkt ie dan. Als je de hardware (camera) weer wil unpluggen de functie hardware veilig verwijderen van xp gebruiken. Op deze manier is het bij mij opgelost Succes!
Link naar reactie
Kan het zijn dat windows XP een instelling heeft om de PC automatisch opnieuw op te starten: als ik mijn memory-stick op een van de universiteits-computers aansluit (met windows 2000) wordt deze herkend, geinstalleerd, en daarna kan ik er gewoon mee werken, terwijl windows 2000 toch vraagt om de PC (onnodig dus) opnieuw op te starten. Kan het zijn dat Windows XP dit niet vraagt maar het gewoon automatisch doet?
Link naar reactie
tnks teacher :D Had het zelf nog niet eens opgemerkt. Er zit inderdaad een optie in windows over het opnieuw opstarten na het installeren van hardware. Wat kan het echter voor kwaad? Ik vind het veiliger aangezien er toch daadwerkelijk veranderingen worden gemaakt. Ik zou je dan ook aanraden het gewoon aan te laten staan Grtz
Link naar reactie
Waar zit die optie dan? Je bedoelt bij een [b:a4bbfd068a]fout[/b:a4bbfd068a] opnieuw opstarten. Als windowsXP uit zichzelf opnieuw opstart zonder iets te zeggen is er iets niet goed. Dan is er ergens een conflict. Installeer ook eens de nieuwste chipset drivers (verbeterde USB ondersteuning :wink: ).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...