Ga naar inhoud

RAID software voor WinXP


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb twee nieuwe harde schijven gekocht met dezelfde grootte en performance. Nu wil ik proberen deze te gebruiken met RAID 1, maar wel onder WinXP en Met software. Heb gelezen dat het met de software van microsoft alleen mogelijk is om met Win2000 een RAID 5 te krijgen. - Is er een andere tool voor? - Is het uberhaupt mogelijk (als je hardware -moederbord - harde schijven - er geschikt voor zijn) om een RAID 1 te gebruiken onder WinXP via software? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Ik kan je wel vertellen hoe het onder XP gaat, mogelijk kun je daar wat mee. Bij het starten van de installatie procedure vraagt Windows om op F6 te drukken om extra drivers te installeren. Als je dat doet, kom je even verder tijdens de installatie in een scherm waar je via de optie "E" extra drivers, in dit geval je raid stuurprogramma, vanaf een diskette kan inlezen. In mijn geval stonden die drivers op de installatie CD van het moederbord en heb ik zelf even op een diskette moeten zetten. Windows las ze vervolgens keurig in en installeerde de driver (wel met de opmerking dat het stuurprogramma niet digitaal ondertekend was, maar dat geeft meestal niet). Op mijn moederbord zit een Promise Lite chip als raid controller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...