Ga naar inhoud

HD wordt niet meer herkend na foutief partiëren


Aanbevolen berichten

Ik dacht even mijn HD goed in te delen met Partition Magic 8.0, maar kwam halverwege tot de ontdekking dat ik een fout (in de verdeling van grootte) had gemaakt. Ik wilde abrupt annuleren, maar dat deed hij niet. Stom dat ik was, zet ik de PC midden in de bewerking uit. Ik start hem opnieuw op, maar de HD wordt niet meer herkend. Er zit maar één schijf in en Win XP wil hij nu dus ook niet opstarten. Valt hier nog wat te doen, opnieuw formatteren of zo :cry: :cry: [/b]
Link naar reactie
Als de HD niet meer in je BIOS wordt herkend, zal formatteren en partitioneren ook niet lukken. Autodetect geprobeerd in het BIOS? Je kunt diagnose tools downloaden van de site van de fabrikant van de HD. Deze op een bootable flop zetten en kijken wat de tool aangeeft. Ik durf niet te zeggen of deze tools werken als de HD niet in je BIOS wordt herkend (geen ervaring mee) maar ze omzeilen waarschijnlijk het BIOS en daardoor zou het nog wel eens kunnen werken.
Link naar reactie
Je zou ook kunnen proberen het bestand DELPART.EXE te gebruiken. Hiermee kun je alle partities deleten en daarna kun je met Partition Magic opnieuw partities aanmaken. Uiteraard moet je schijf wel worden herkend, maar dat lijkt me duidelijk. Proberen kan in elk geval geen kwaad, en het is gratis: http://www.coxpc.com/delpart.zip
Link naar reactie
Wat ook vreemd is, is dat op mijn oude PC de IDE HD's als Master worden herkend en de CD-ROMspelers als SLAVE. Hier zijn de DVD-ROM en BRANDER als Master, dit kan misschien komen, door het niet herkennen van de HD, maar zou het zo kunnen zijn dat als de as SLAVE opgeef, er weer ruimte voor de HD is ??? Zo ja, hoe??? :o :o :o :o Prettige Koniginnedag nog!!! :P :wink: :roll: 8) :D :-? :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...