Ga naar inhoud

Firmware upgrade voor CD-Rom LG 8240B


Aanbevolen berichten

Heb een (oude) PC gekregen waarvan de CD-Rom niet alle gebrande CD’s leest! Orginele CD’s en gebrande CD’s van Plextor en Philips leveren geen probleem op maar CD-R van MMORE en Plextor CD-RW worden niet gelezen. Opslagcapaciteit 700 of 650 MB maakt niets uit. Branden op lage snelheid en zelfs via Clone CD geven geen ander resultaat. Op http://www.lgeus.com/service/download.asp wordt info gegeven over driver. Kan Firmware Upgrade van CD-Rom (merk LG type CRD-8240B v 1.04) naar v 1.19 oplossing zijn voor het niet kunnen lezen van verschillende gebrande CD’s? PC betreft Pentium 2 (166 Mhz) met Windows ME
Link naar reactie
Zoals reeds zeer duidelijk door belg verwoord :D Het probleem is dat de laser niet sterk genoeg is en niet alle cd's kan lezen. Cd- rw's worden minder diep ingebrand dan andere cd's dit is sowieso al zwaarder. Als je minder kwaliteit cd-r's gebruikt wil het ook wel voorkomen dat de oudere branders niet in staat zijn deze cd's te lezen. De lens (laser) is hier gewoon niet goed genoeg voor
Link naar reactie
DIT KLOPT NIET! Het is wel degelijk zo dat optische apparatuur zoals cd-roms en schrijvers d.m.v firmware upgrades o.a. de omgang met andere hem niet bekende media bijgebracht word. als de laser versleten is helpt dit natuurlijk ook niet voor het beter herkennen van media...... (ben hier wel voorzichtig mee, een verkeerde flash maakt de apparatuur onbruikbaar. zoals ik helaas zelf heb moeten meemaken met een dru-500ax toen tijdens het flashen de pc crashte..... een van de redenen waarom ik flashen onder windows afraad!)
Link naar reactie
Sorry, off topic, maar: Pentium 2 166 Mhz?! :lol: Alles is hierover gezegd denk ik. Persoonlijk zou ik een firmware upgrade wel de moeite waard vinden, maar ik zou er eigenlijk weinig van verwachten. Trouwens, een firmware upgrade voor een gewone cd-rom lezer? Wat kan je nu verbeteren aan een standaard cd-rom lezer? Misschien dus toch de 'readability' van de laser... En als ie stuk gaat; de cd-rom lezer staan niet echt spectaculair duur in dit tijdperk... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...