Ga naar inhoud

Gesloten kuip systeem


Aanbevolen berichten

Bedankt voor uw reactie. Ik heb de nieuwe wasmachine(Bosch WAY32541NL) zojuist ontvangen en meteen gecontroleerd of de kuiphelften geschroefd zijn. Gelukkig is deze geschroefd! Bij mijn vorige AEG Lavamat van 7 jaar oud is de verwarmingselementveer stuk waardoor deze de trommel raakt en uiteindelijk ook stuk is gegaan. Helaas kan ik de veer (4,50 euro) niet vervangen waardoor de machine in een klap is afgeschreven. Ook de lagers van deze machine kunnen niet vervangen worden door de gelaste kuip. Volgens een adviseur bij Bosch zijn tegenwoordig alle kuipen gesloten van bijna alle merken. Blijkbaar weet hij dus niet precies waarover het gaat of wat ik bedoel.
Link naar reactie
Hallo guus , wij hebben dus nu precies het zelfde probleem met onze Aeg lavamat 74850 .Wij kunnen de lagers ook niet vervangen door de gelaste kuip en daardoor is de machine van 8 jaar oud gewoon afgeschreven . Met Electrolux diverse malen contact gehad over coulance op de nwe kuip en trommel maar ze willen geen korting geven en willen alleen maar een dure monteur langs sturen om er naar te kijken. Ik kan zelf wel lagers vervangen in een wasmachine met gedeelde kuip helften .Maar dit zou me alleen al aan onderdelen 465 euro gaan kosten Gewoon zonde van de machine verder nog in prima staat . Ik heb Electrolux ook mede gedeeld dat dit de laatste Aeg is die ik gekocht heb .Altijd Aeg gehad en de vorige machine ging gewoon 15 jaar mee met een paar kleine reparaties wat geen probleem was . Maar ze geven je dan 10 jaar garantie op de motor terwijl ze van te voren weten dat de machine dat niet gaat halen met 1 setje lagers in deze constructie . We gaan dus maar een nwe machine kopen en ik zat ook te denken aan de bosch WAY32541NL . En als jij zegt dat de kuiphelften geschroefd zitten ben ik om . dank je om dit op dit forum te plaatsen . gr. Tim
Link naar reactie
Hallo Tim, Bedankt voor je bericht. We hebben de Bosch nu enkele dagen in gebruik en we zijn er zeeer tevreden over. In tegenstelling tot de AEG Lavamat 'Silent' is deze Bosch ECHT stil. Verder heb ik nog ontdekt dat er complete gesloten/gelaste kuipsystemen worden verkocht(incl trommel en lagers). Men spreekt dan blijkbaar over een 'kuipgroep'. Deze zijn over het algemeen een flink stuk goedkoper. Voor onze AEG heb ik echter niet de juiste kuipgroep kunnen vinden. Hoe dan ook, ik hoop dat de Bosch jullie ook goed gaat bevallen!
Link naar reactie
ok dank je Guus , we zullen eens gaan kijken waar we de bosch gaan bestellen. En de complete kuipgroep voor onze Aeg heb ik ook niet kunnen vinden . bedankt en het blijft altijd afwachten hoe de nieuwe machine zich gaat houden na een aantal jaar . Maar ik ben blij om te weten dat de kuiphelften te scheiden zijn . gr. tim
Link naar reactie
@ Tim: daarom vraag ik ook iedere keer weer om alle type info uit de deurrand. Voor het model 91452562200 zijn nl losse lagers, trommel, trommelas en kuip delen verkrijgbaar. Voor het model 91490390200 geld het zelfde. Voor het model 91452563900 geld dat het een gelaste kuip is waarvan de complete kuip set 236 Euro kost.
Link naar reactie
...of deze is af fabriek geleverd met gelaste kuip en voor service doeleinden moet/kan alles 'los' vervangen worden, dus dat er geen kuipgroep leverbaar is. Dus bij bv. defecte lagers moet dan de gelaste kuip worden vervangen door 2 losse kuiphelften, RVS trommel, 2 lagers en verwarmingselementveer. Ps. ik had de losse onderdelen inderdaad ook al op de AEG website zien staan maar kon geen kuipgroep vinden.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 2 jaren later...
Volgens de AEG onderdelen lijst is het nummer van de kuip 3484166107 Dat is de eerste serie niet deelbare kuip maar er zijn ook modellen die wel open kunnen. Je moet dan lipjes afbreken en naderhand zelftappers gebruiken om hem weer in elkaar te zetten. Snelle controle: verwijder het bovenblad, je kunt dan zien hoe de helften aan elkaar zitten.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...