Ga naar inhoud

Extreem lange spin-up tijd CD-ROM drive


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een 52x LG CD-ROM drive. Probleem met dit apparaat is de extreem lange spin-up tijd ervan. Met sommige CD's, ik denk voornamelijk CD-R's en CD-RW's, kan het wel 10-15 seconden duren voordat de drive op toeren is en tijdens het indraaien wordt mijn systeem vaak zeer traag (muiswijzer bevriest, MP3's slaan over). Aan het geluid te horen lijkt het ook alsof de drive af en toe meer dan één poging nodig heeft om op toeren te komen. U begrijpt dat dit erg lastig is, ook als de CD-ROM drive op toeren is duurt het langer dan normaal om bijvoorbeeld Deze Computer te openen. Is dit een onfortuinlijke eigenschap van het apparaat zelf of is er misschien een instelling die gewijzigd dient te worden? P.S. Het apparaat doet dit al zo lang ik hem heb (2e hands)
Link naar reactie
Het zou ook nog heel goed mogelijk zijn dat we allemaal in de verkeerde richting aan het denken zijn. De cd- rw's en cd-r's kunnen ook gewoon van mindere kwaliteit zijn aangezien: [quote:69760503d5]Ik ben in het bezit van een 52x LG CD-ROM drive. Probleem met dit apparaat is de extreem lange spin-up tijd ervan. Met sommige CD's, ik denk voornamelijk CD-R's en CD-RW's[/quote:69760503d5] Het is wel verwonderlijk dat het alleen bij deze cd's gebeurd. Ik zie in dat er gewoon niks mis hoeft te zijn met de cdrom maar het simpelweg aan je cd's ligt succes
Link naar reactie
Ik denk niet dat master/slave veel zal uithalen. Wat betreft het bevriezen van de muis en dus zware belasting voor je pc, stel de cd-rom maar eens in als 'dma if available'. Hij zal nu waarschijnlijk alsPIO-mode ingesteld staan. Dit kun je wijzigen door in apparaatbeheer, IDE 1 of 2(primair, secundair) bij eigenschappen te kijken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...