Ga naar inhoud

Netwerk probleem


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een netwerkprobleem. Ik heb thuis 1 pc met XP en een netwerkkaart erin staan, en 1 pc met win98 met een netwerkkaart erin. Vandaag heb ik op de pc met Win98 de netwerkkaart geinstalleerd, de pc herkend de kaart. Niks aan de hand denk je, dus niet. Nu heb ik zelf de utp-kabel gemaakt, ff cross natuurlijk. Kabel in de kaartjes en op de server pc (XP) de netwerk wizard gedraaid. Nu heb ik op die pc geen diskette station, dus koos ik voor de optie om op de overige pc's in het netwerk te configureren doormiddel van de XP cd. Nu probeerde ik op de Win98 pc de netwerk wizard te draaien vanaf de XP cd, maar de wizard op de Win 98 draait niet!! Deze geeft aan:'Wizard Netwerk instellen is niet voltooid. De wizard kan uw netwerkhardware niet vinden.' Wat nu? Heeft iemand ervaring op dit gebied, dan zou ik graag je commentaar horen. mzzl Roger18
Link naar reactie
laten we eerst eens vaststellen of de netwerkkaart goed geinstalleerd is. Ik heb een dergelijk probleem gehad en toen bleek het noodzakelijk om de drivers van de netwerkkaart in de XP-machine te upgraden.... De meegeleverde waren niet geschikt voor XP... Als de installatie van de netwerkkaarten gelukt is zou ik het testen "vanaf de bodem", dus "pingen" van de ene machine naar de andere. Als dat allemaal goed werkt, kun je de extra's gaan installeren..
Link naar reactie
Goed voorstel. Als iets niet werkt, bij het begin beginnen. 1. Netwerkkaart in computer controleren of die goed is geïnstalleerd en werkt met de juiste drivers (vaak de nieuwste). Dat betekent voor mij geen uitroepteken of vraagteken onder Apparaatbeheer bij Systeem op het COnfiguratiescherm. Herhaal dit voor alle computers. 2. Controleer of de computer zichzelf herkend. Pingen naar 127.0.0.1 (aangepast :-?) of eigen IP adres. Zo niet (de eerste keer dus meestal niet), controleer de instellingen onder Eigenschappen van Netwerk(omgeving). Kijk of Bestandsdeling en Client voor Microsoft Netwerken is geselecteerd. Zo niet, eerst selecteren. Stel ook de netwerk groep, de computer naam en zo in. Dit moet in principe gebeuren op beide computers. Op het XP systeem doet de Netwerk wizard dit, als alles goed is gegaan ... Eventueel dus nog een controleren. 3. Kabel(s) aansluiten. Zonder hub of switch heb je tussen 2 computers een cross kabel nodig. Kijk nu onder Netwerk(omgeving) of je de computers kan zien. Zo nee, heb geduld, soms duurt het evenetjes. Eventueel computers proberen te vinden via de netwerk zoekfunctie. 4. Eventueel stations gaan delen. Als de computers gevonden is, heeft dat namelijk zin. Kan via Deze computer, stations kiezen door rechts te kliken en optie Delen te kiezen. De rest wijst zich vanzelf.
Link naar reactie
Helemaal met Hans eens, slechts kleine correctie (om verwarring te voorkomen). Loopback-adres is m.i. 127.0.0.[b:ef5a92a6d9]1[/b:ef5a92a6d9]. Bovendien is het aan te raden om handige tooltjes zoals ZoneAlarm / Internet Security (kunnen pakketjes tegenhouden) in deze fase uit te schakelen.... (of ruimer in te stellen) Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...