Ga naar inhoud

Audio probleem (echt een prul, maar blijkbaar te moeillijk)


Aanbevolen berichten

Hoi, effe situatie schets: Ik heb dus leuk PC'tje met alle toeters en bellen, waaronder dus een geluidskaart met voor en achtergrond speakers. Ik dus effe oude speakertjes op gesnord van oude 486 (werken perfect) en leuk opgehangen achter aan mijn bureau ruimte. Goed hoog dat ze niet in de weg zitten. Maar nu het probleem, als ik dus het geluid harder of zachter wil zetten moet ik steeds opstaan en in de hoogte aan een knopje gaan draaien. Ik ben nogal lui en dus zoek ik een oplossing dat ik gewoon vanuit mijn lui stoel het geluid van achter kan bij regelen. Nu zou ik dus wel via de audio mixer van Windows kunnen gaan werken, maar dat is dus niet zo handig. Ik heb in de tijd wel eens kleine kastjes gezien met twee poorten op, een afkomstig van af de PC en een gaande naar de speakers (of hoofdtelefoon). Ergens op dat kastje staat dan een draai knopje waar mee dat je het geluid kan bijsturen. Kan iemand mij helpen, ik vind dus nergens een winkel waar men ook maar iets soortgelijk verkoopt. Men probeert mij altijd maar peper dure geluidskaarten aan te smeren. Hou het alstublieft goedkoop. Met vriendelijke groeten.
Link naar reactie
[quote:26c566b5ff]Bij dat toetsenbord (dat uiteraard heel leuk is) heb ik dus eigen een software matige aansturing van die volume knop in Windows hé.[/quote:26c566b5ff] Wat is daar mis mee. Doet het uitstekend, en de regelaar zie je als een groene balk gewoon over je scherm. Erg handig bij games [quote:26c566b5ff]Ik zoek echt iets dat ik tussen die speakertjes en de PC kan kleven.[/quote:26c566b5ff] Heb ooit zo'n soort kastje gehad. Dat kwam de geluidskwaliteit niet ten goede. Veel gekraak, af en toe ruis en als je aan de volume knop draaide hoorde je een scherpe toon. Zal nu best verbeterd zijn, maar dat toetsenbord werkt ook gewoon goed.
Link naar reactie
Als je handig bent maak je er zelf een. Koop een stereopotmeter van 22klog bij een electronica zaak voor een 5 a 10 euro knip het kabeltje tussen de pc en de luidsprekers door soldeer de massa aan de 2 rechtse pinnen van achter gezien,soldeer de 2 kernen aan van de kabel die naar de luidspreker gaat aan de middelste en de 2kernen die van de pc komen aan de linkse. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...