Ga naar inhoud

LG wasmachine met direct drive motor cen


Armand-1

Aanbevolen berichten

Mijn LG F1480TDSP wasmachine weigerdt om te centrifugeren. Soms centrifugeerd hij wel tussentijds dus tussen de spoel gangen (niet altijd) Wat hij permanent niet meer doet is centrifugeren in de eind fase ...dus de laatste 8 minuten. Ik krijg dan beveiligings code UE. Dit betekent teveel onbalans gedetecteerd, machine kan de was niet hergroeperen. Uit veiligheid wordt het programma gestopt. Als ik zelf de was goed leg in de trommel en het programma centrifugeren aanzet doet hij hetzelfde. Met zowel een volle of halfvolle trommel doet hij dit ook. Echter met een totaal lege trommel centrifugeerd hij perfect dus ook in de eindfase. Kan het zijn dat de machine onterecht een onbalans detecteerd? Of zou het kunnen zijn dat de direct drive motor niet genoeg kracht meer leverd gezien het feit dat hij met een lege trommel wel goed centrifugeerd dus geen weerstand van zwaar nat wasgoed heeft. Het water wordt goed weggepompt en verder functioneerd de machine prima. Zou iemand mij kunnen vertellen welk onderdeel verantwoordelijk is voor onbalans registratie? en waar deze zich bevindt in de machine. Alvast bedankt voor de evt reacties.
Link naar reactie
Hallo Harry. De machine is nu precies 4 jaar oud. Wat jij zegt dat dacht ik dus ook. Ik heb vanavond de regel module uit de houder vandaan gehaald,vervolgens de behuizing gedemonteerd. De boel optisch bekeken en de stekker aansluitingen aangedrukt en bedrading bewogen. Tot mijn grote verbazing doet hij het weer!!! Ook heb ik de stekkers van de direct drive motor los genomen vervolgens bekeken en weer terug geplaatst. Toch denk ik dat het aan het regel module lag omdat daar de kans op een evt los contact veel groter is naar mijn inziens. Even kijken hoe lang het nu goed gaat. Wordt vervolgd.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...