Ga naar inhoud

AEG Lavamat 56870 stopt halverwege progr


laatjes

Aanbevolen berichten

We hebben een AEG Lavamat 56870. Sinds een aantal dagen stopt de machine tijdens zijn programma. Ook de losse centrifuge stand werkt niet. Ik heb hier op het forum al wat rond gelezen en daarmee tot het uitlezen van de code gekomen. (Ik las dat bij een topic over een Lavamat 54870.) De storingscode was 3x geel, 2x rood. Ik lees veel dat dit wellicht aan de koolborstels kan liggen, die dan dus vervangen moeten worden. Klopt dit in mijn geval ook? (voordat ik voor niets alles open schroef)
Link naar reactie
Nee, je hebt E32 en geen E52 E32 is een probleem met de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/aeg/niveauregelaar/aeg+l56870+91452443001-id-1079781/3792216040+00177630/, lekkage of een verstopt filter van de pomp. Verwijder het bovenblad. De regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer dan nog eens.
Link naar reactie
ok, bedankt, dus toch maar goed dat ik even hier op het forum navraag deed.... Overigens, hebben we de machine wel leeg kunnen pompen (voorafgaand aan centrifugeren gaat hij pompen. Dat werkte wel, het water was weg. Ik weet niet of dit meer moeite koste voor de pomp dan anders natuurlijk..... De volgende vraag. Het bovenblad eraf halen, dat is schroefjes aan de achterkant los halen en dan blad eraf schuiven? Is er wellicht een link naar een tekening van de machine?
Link naar reactie
Helaas... De zaken die ik gisteren gecontroleerd en uitgevoerd heb hebben niet het gewenste effect gehad. De machine is weer gestopt tijdens zijn programma. Nog vol met water. Lampje knipperde. Ik heb daarna zonder problemen het water weg kunnen pompen door de machine op de stand "pompen" te zetten. Zijn er nog vervolg punten die ik kan controleren of uitsluiten?
Link naar reactie
De koolborstels waren inderdaad aan vervanging toe. Waren goed op. Zojuist vervangen alles weer dicht en gestart. Nu heb ik een nieuw fenomeen. Als ik de machine aanzet hoor ik kort de pomp draaien. Daarna gebeurt er niets. Geen watervulling, geen foutmelding (of duurt dat een tijdje?) Machine draait niet. Niets. Hoe kan dat???
Link naar reactie
Het is een beetje onduidelijk wat het nu precies geweest is. De kraan stond volledig open. Ik heb nog gecontroleerd of er toevallig iets niet goed vast zat. Dat was niet het geval. Ook even flink met de hand de trammel en motor gedraaid. Uiteindelijk doet hij het nu en heft met success al meerdere wassen gedraaid. Case closes
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...