Ga naar inhoud

Whirlpool 6th sense 1400


Lassie

Aanbevolen berichten

Gisteren gaf mijn wasmachine ineens fout FA aan. Een paar lampjes waren aan het knipperen,zou iets met water afvoer te maken hebben. Alles afgekoppeld en alle slangen schoon gemaakt pomp er af gehad ook schoon gemaakt . 1 liter water moest ik bijvullen voordat ik het weer aan ging zetten. 1xaangezet en geprobeerd synthetisch was progamma. Na 20 sec begint de wasmachine 5 sec te draaien vult dan 3 sec lang water bij en valt dan in fout F09 Wat heb ik fout gedaan?
Link naar reactie
FA betekend dat de aquastop in werking is getreden, ik neem aan door een lekkage. F09 is een te hoge waterstand/overstroming. Bedeide komt dus op het zelfde neer. De waterstand komt denk ik te hoog of hij lekt ergens. Mogelijk is dit een verstopte slanf van de nivo regelaar. Verwijder het bovenblad, de nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed oor en zet hem weer terug. Probeer de machine nogmaals. Als het water nivo toch te hoog komt te staan kan het slangetje ook lek zijn omdat hij bv aan de kuip of zijkant van de machine langs schuurd. LET OP: blijf er bij staan om te kijken of hij niet over loopt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...