Ga naar inhoud

Wasmachine ratelt


Sophie-4

Aanbevolen berichten

Beste allen, Onze wasmachine draaide een poos geleden niet meer omdat de snaar van het snaarwiel af was gegaan. Ik heb deze er toen weer omheen gezet en sindsdien ratelt de wasmachine, voornamelijk bij het centrifugeren. Hij tikte eerst ook bij het wasgedeelte, maar ik ben er achter gekomen dat de bout in het midden van het snaarwiel wat speling had en toen ik die aandraaide, was het getik (tijdelijk) nagenoeg verdwenen. Het komt telkens weer opzetten bij elk nieuw wasje, dus ik denk dat de bout steeds wat los gaat. Nu dus nog de ratel! Bij het ronddraaien van de trommel, kijk ik naar het snaarwiel en zie ik dat het wat zwabbert (op ritme van de tik) Ik vermoed dus dat het geluid hiervandaan komt maar ik weet nu niet wat ik er verder nog aan kan doen, behalve elke was mijn torx-setje tevoorschijn toveren om die bout aan te draaien :D
Link naar reactie
Update: wasmachine was net klaar met ratelen, trommel rondgedraaid met m'n hand en tegelijk naar het snaarwiel gekeken en kon ik de trommel kleine stukjes los bewegen van het snaarwiel. Toen bout weer stevig aangedraaid en tadaa, probleem opgelost! Het komt er dus steeds door dat die bout zichzelf lostrilt waardoor de hele boel gaat ratelen. Kan ik dit voorkomen?
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...