Ga naar inhoud

AEG öko lavamat geeft bij opstarten ee


m.hoogveld

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een wat oudere AEG öko lavamat 1500 euro update die het tot vandaag probleemloos deed. Maar sinds vanochtend heeft hij een probleem. Bij het starten van ieder willekeurig programma geeft hij terwijl hij opstart met centrifuge snelheid een kort metaig krijsend geluid en slaat dan direct weer af. Na zo'n 30 seconden herhaalt zich dit. Hij geeft geen foutcode. Heeft iemand een idee waar dit door kan komen? Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Hallo Harry, bedankt voor je reactie. Ik ga het uitzoeken. Maar ik heb moeite te snappen waarom de machine zodra je een programma start direct met centrifuge snelheid begint te draaien. Dat duurt maar een seconde en dan slaat ie af. Het metalige geluid zou een koolborstel kunnen zijn maar direct zo snel draaien past niet in het programma. Kan dat dan toch zijn oorzaak vinden in een koolborstel probleem??
Link naar reactie
Bij de start controleert de machine eerst het één en ander. Als de motor direct kort op hoge snelheid gaat draaien dan zijn dat bijna altijd de koolborstels. De elektronica krijgt niet de juiste motor info terug zet hem dan maximaal. Als het niet de borstels zijn dan de tacho spoel op de kop van de motor controleren. Moet tussen de 100 en 500 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draaid. Hat kan ook een gammele stekker verbinding op de motor zijn of het magneetje in de tacho spoel is gescheurd of zit los van de as.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...