Ga naar inhoud

zanussi ze 16 start niet met programma


arie-14

Aanbevolen berichten

Van mijn wasmachine heb ik een paar weken geleden van de motor de koolborstels laten verwissellen ,machine deed het daarna weer, na een paar wasbeurten stopte de machine soms halverwege het programma opnieuw aanzetten hielp vaak . Nu is het probleem dat ie helemaal niet meer begint met een nieuwe wasbeurt,soms neemt ie nog 1a2 sec. water om dan meteen weer te stoppen ,als ik de machine aan laat staan met het programma piept ie 5 a 10 min later dat ie klaar is ook heb ik andere forum berichten gelezen en de start/pauze en de annuleren knop tegelijk ingedrukt,maar helpt ook niet. Er gaan dan geen lampjes knipperen Is nu de besturing van de machine kapot ? Alvast bedankt voor de reactie,groet Arie
Link naar reactie
Procedure: Machine uit, deur gesloten. Druk de toetsen Start/Pauze en Annuleren samen in en houd ze ingedrukt en zet dan de machine aan. Houd de beide toetsen ingedrukt totdat de lampjes gaan knipperen en je een piepje hoort (na ongeveer 4 seconden) Laat dan de toetsen los. Druk nu net zo vaak op de Soort Textiel knop totdat het 10de lampje gaat branden. (is volgens mij het onderste centrifuge snelheids lampje) Je krijgt dan de foutmelding te zien in de vorm van een knipperend Einde en Start/Pauze lampje. Wat is dit knipper patroon? Sluit de sessie af door de Start/Pauze en Annuleren toetsen weer samen in te drukken en ingedrukt te houden. Zet daarna de machine uit, weer aan en weer uit. Je hebt de foutmelding (indien mogelijk) gereset en mogelijk doet hij het nu ook weer. En anders heb ik nu de foutmelding.
Link naar reactie
Hallo Ik heb de procudure algewerkt de lampjes gingen in een loop rond ,er is geen knipperpatroon de rij funtie lampjes rechts branden allemaal toen de laaste dingen gedaan en de machine gestart met een normaal programma,nam water in ging draaien enz en leek in orde. Ik heb toen alles geannuleerd ,en het water afgepompt. Machine gevuld met was en opnieuw aangezet (de rij lampjes rechts was nu uit) En toen was weer het euvel niet beginnen met programma even nam ie nog water in 1sec. Dus procudere opnieuw ingezet om te proberen te resetten Machine draait nu met die rij lampjes rechts aan en ik wacht maar af Ik wil je bedanken Harrie voor de hulp die ik heb gehad ,groet Arie
Link naar reactie
Machine stopt daarna weer (met de rij lampjes van boven naar beneden aan) ,ik kon hem leeg krijgen met centrifugeren en pompte af Wou hem daarna weer aanzetten met een programma en deed weer niks nog wat opnieuw de procedure geprobeerd maar probleem blijft. Wat nu ? Een nieuwe kopen ? En opnieuw bedankt Harry
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...