Ga naar inhoud

bosch classixx /maxx Freedom preformenc


albert-27

Aanbevolen berichten

Goede dag, kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn? De wasmachine doet alles normaal en er branden geen lampjes of piepjes,Maar hij slaat het centrifugeren over. Wanneer ik de knop op centrifugeren draai, dan hoor ik wel de afvoerpomp draaien maar de trommel gaat niet centrifugeren. De trommel draait dus wel zonder vreemde geluiden tijdens het wassen. Kan je deze machine ook resette?en hoe. Ik hoor het graag, groeten Albert Steinebach
Link naar reactie
Hallo Harry, hier het vervolg van de Bosch wasmachine. Het is een Bosch Classixx, type E-Nr.wfo2466GB/07 FD8503 601962. Ik heb naar de borstels gekeken en een was er inderdaad versleten en ook de rotor waar de borstels op lopen was zwart gebrand en dof. Ik heb de borstels vernieuwd maar vergeten de stekker weer op de motor te drukken. Toen ik hem aanzetten gingen alle lampjes en het display normaal aan maar de trommel ging niet draaien. Daarna heb ik de stekker weer op de motor gedrukt en de machine weer aan gezet, echter. Het display flitste even aan en werd toen donker, ik heb de draaiknop op 30 graden was gedraaid en op de startknop gedrukt. Er liep water in en de trommel ging draaien. Na ongeveer een minuut heb ik de knop op centrifugeren gedraaid en weer op start gedrukt, maar hij reageerde nergens meer op. Na de draaiknop op off te hebben gedraaid kon ik de deur na een minuut weer open doen maar er stond nog wel water in. Nu kan ik doen wat ik wil, maar alleen het display gaat heel even aan bij het verdraaien van de knop van off naar een programma en het lamp reddy blijft branden en verder gebeurd het helemaal niet meer. Kan je mij vertellen wat ik fout gedaan heb, voor het vervangen van de borstels was alles nog normaal alleen centrifugeerde hij niet en nu lijkt hij helemaal de in de war. Ik hoor graag van je. Groetjes Albert Steinebach
Link naar reactie
Het lijkt er op alsof je ergens sluiting hebt gemaakt. Trek de stekker van de motor er nog eens af. Wat doet hij dan? Controleer verder alle stekker verbindingen. Zat de motor onder het koolborstel gruis? Dit geleid en veroorzaakt een (aard) sluiting waardoor de machine in de beveiliging gaat. Anker goed schoon gemaakt? Anders even goed doorblazen met een compressor of blaas opening van een stofzuiger (mits je dit op je stofzuiger hebt)
Link naar reactie
Hallo Harry, ik heb de stekker van de motor los gemaakt en alles goed schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. In eerste instantie leek hij nog in de war maar na een tijdje ging het display weer aan en leek het weer normaal, daarna heb ik het geprobeerd en hij deedt het weer, nog even een wasje gedraaid en helemaal prima als van outs. Bedankt voor de begeleiding en prettige dagen. Groeten Albert Steinebach
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...