Ga naar inhoud

Miele service codes (W4616)


Sjoerd-5

Aanbevolen berichten

Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar van een schijnbaar goed werkende 2e hands Miele W4616 met een maand garantie. Om een betere inschatting van de staat van de machine te kunnen maken ben ik nieuwsgierig naar eventuele foutcodes en draaiuren. Met hulp van berichten op dit forum lukte het me om deze te bekijken. (Intensief + Zoemer ingedrukt houden tijdens aan zetten met deur dicht) Nu weet ik echter niet hoe alles te interpreteren. Het liefste zou ik een algemene bron vinden zodat ik ook de Miele's van familie kan snappen. Ik heb lang online gezocht maar heb een dergelijk document helaas nog niet kunnen vinden. Waarom dat niet breder beschikbaar is ontgaat me vooralsnog. Misschien kan iemand hier me in ieder geval helpen met wat dit exemplaar meldt: Einde: -10 (het bouwjaar?) 16: Achtereenvolgens F4, F5, F6, F7 en F8 21: Afwisselend 3. en 13 Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Miele gebeld, na enige weerstand de gevraagde info gekregen. Helaas nog geen complete lijst met foutcodes gevonden. Misschien heeft iemand hier nog iets aan. Einde: softwareversie 16: F4 motor, mogelijk aandrijving geblokkeerd, elektrisch defect, onderbreking tachogenerator F5 overdosering F6 waterdruk te laag geweest of inlaat defect F7 probleem met waterafvoer F8 toerental niet in orde (bijv. als er nog veel water in de trommel zat bij centrifugeren) 21: Draaiuren in 6 cijfers, punt in het midden. In dit geval dus 003.013 uur, geen jonkie meer. :-)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...