Ga naar inhoud

foutcode Zanussi ZWF 5140P


Aanbevolen berichten

De wasmachine is midden in het hoofdprogramma gestopt. Opnieuw proberen te starten, pompen is goed, afvoeren water is goed. Trommel draait niet. Ik heb de "gewone dingen" even nagelopen maar dat lost niks op. Ik heb de foutcode uitgelezen: het start/pauze knopje knippert 15x rood en dan 2x groen. Weet mij iemand deze code uit te leggen ??
Link naar reactie
EF2: Veel te veel zeep in de machine gedetecteerd. Gooi een paar liter heet water in de machine en draai dan de trommel met de hand een paar keer rond. Komt er nu schuim op het water te staan? Blaas dan het slangetje van de nivo regelaar door. Verwijder hiervoor het bovenblad. De http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/aeg/3792216040+00177630/ zit rechts boven. Trek het slangetje er af en blaas deze een paar keer goed door. Zet slangetje terug, sluit de deur een probeer de machine nog eens.
Link naar reactie
Harry, Ik heb de achterplaat van de machine verwijderd en nog eens de machine aangezet voordat ik met jouw raad aan de slag ging. Machine werkte normaal tot ik lichtflitsen uit de motor zag komen.Dacht meteen aan de koolborstels. Een van deze borstels bleek vast te zitten. Heb de borstels vervangen en de machine werkt nu weer perfect. De bewuste foutcode blijkt door mij achteraf niet goed beoordeeld. Heb van een engelse site de manier van codes uitlezen gevonden en dat blijkt toch anders te zijn dan ik dacht. In ieder geval bedankt voor je tip. En mocht er zich nog eens wat voordoen dan meld ik mij weer op deze site.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 jaren later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...