Ga naar inhoud

Wasmachine start niet


Franky-1

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een wasmachine electrolux EWF1230. Deze werkte normaal tot voor kort na een verhuis. Nu wil hij niet meer opstarten. Als ik een programma selekteer begint hij zoals normaal met het wegpompen en geeft hij de resterende tijd weer op de display. Na het afpompen springt hij ineens op 0 minuten en biept een aantal keren. Dit is in elk programma zo. Wateraanvoer en afvoer zijn gecontroleert.
Link naar reactie
Beste Harry, Ik heb volgende testen uitgevoerd: - 90° met start + start/tijd, dit geeft een soort lampjes en display test. - ECO 60° met start + start/tijd, dit geeft een bepaalde cyclus waarbij hij alle programma's blijkbaar overloopt en bepaalde tijden weergeeft. Hij blijft ook afpompen en de trommel draait tot hij op 0 komt. - 60° met start + start/tijd, dit geeft 13 34, hij biep 3 maal en geeft dan code E23. Maar het probleem is niet opgelost. Hij blijft namelijk afpompen en komt na verloop van enkele seconden op 0 te staan en biept dus 3 maal. Alvast bedankt voor jou hulp.
Link naar reactie
Een alarmering in de 3x serie is een probleem met de water hoogte meting. Foutmelden E23 is echter een afvoer (pomp) probleem. Meerdere oorzaken mogelijk. Blaas als eerste het slangetje van de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/aeg/3792214615+00176280/ eens door. Verwijder het bovenblad en je ziet het zitten. Trek het slangetje er af en blaas slangetje goed door. Zet slangetje terug en probeer opnieuw. Als dit niet de oplossing is controleer dan de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/slang/aeg/1320721044+00107320/ tussen kuip en pomp. Hier zit en eco bal in die mogelijk vast zit.
Link naar reactie
Beste Harry, Het slangetje dat naar de drukschakelaar gaat heb ik al doorgeblazen. De werking van de drukschakelaar heb ik ook al gecontroleerd. De eco bal zit los in de darm. Ik heb al eens water in de kuip gedaan en de afvoorpomp pompt het water normaal weg. Zijn er nog meer mogelijk oorzaken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...