Ga naar inhoud

Wasmachine centrifugeert langzaam


Rhode

Aanbevolen berichten

Sinds een week centrifugeert mijn wasmachine erg langzaam/niet meer, waardoor de was nat blijft. Zonder was draait hij dus wel nog zachtjes, maar zodra er was inzit, komt hij niet meer op gang. Ik hoor de motor nog wel iets proberen, en de pomp hoor ik nog afpompen. Misschien nog nuttige informatie: Voorheen kwam er tijdens centrifugeren vaak een rubber/brandlucht uit de wasmachine. Ik heb de koolborstel vervangen (de koperdraad was verdraaid en bijna door), maar het probleem blijft. De aandrijfriem ziet er oke uit. Ik heb de afvoer doorgespoelt en het zwarte slangetje van de pomp doorgeblazen. Het filter zit ook niet verstopt. Heeft iemand een suggestie wat er stuk zou zijn, en hoe ik dat kan controleren? Type wasmachine: Bosch WAE28162GB
Link naar reactie
Die brand/rubberlucht lijkt me de werkelijke oorzaak. Draait de trommel met de hand nog wel soepel rond? En ook netjes in het midden of hangt hij door/draait als een ei? Controlleer ook de module op losse contacten. Wat bedoel je met "het zwarte slangetje van de pomp"? De dunne tussen kuip en nivo regekaar of een dikkere tussen kuip en pomp? Als de dunne tussen kuip en pomp verstopt zit klopt de waterhoogte meting niet en zal hij dus niet gaan centrifigeren of dit op lage snelheid doen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...