Ga naar inhoud

miele wasmachine W9135 Novotronic


wm-gebruiker154

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Hallo, Er zit geen el200 in denk ik, er staat op: EDPW 122-M Miele T.NR: 4648150 Zit ook geen zekering op volgens mij. Programma draait/loopt alleen de motor draait niet. Water loopt erin (voldoende) en wordt er ook uigepompt, centrifugeren doet hij ook niet. Zitten nieuwe koolborstels in, zitten tegen de collector aan als je ohms meet en draait aan de poelie van de motor verandert de weerstand op de meter dus dan zitten de koolborstels goed denk ik. Een draadbreuk zou dan nog kunnen, maar welke draad zou dat dan moeten zijn? Kan je de motor ook zo laten draaien buiten de aansluiting om, dus op de werkbank?
Link naar reactie
Ik zie dat er geen reactie meer is gekomen van Miele fan. Mocht je het nog nodig hebben: De print die jij noemt is de print achter de programma selectie knop en en indicatie lampjes. Er zit nog een module in, de EL-110 of EL-200 Zie het schema in de machine. Op die module zit mogelijk een zekering. Dit kan een echte glas zekering zijn maar ook een zekering in de vorm van een recht op staand (rood of zwart) busje
Link naar reactie
Bij de http://www.kalaydo.de/kleinanzeigen/waschmaschine/miele-elektronik-el-110-g-oder-miele/a/50147468/ zit de recht opstaande soldeer zekering naast het rode onderdeel. Bij het model A (3de plaatje) zit hij naast de grijze connectoren. Doormeten, moet 0 Ohm zijn. Die zekering is alleen voor de motor daarom werkt de rest wel. Controleer ook het relais (of mogelijk 2 relais), als hier iets fout mee is gaat de zekering er gelijk weer uit.
Link naar reactie
hallo Harry, Gisteren de printzekering vernieuwd (6.3 Amp.), alles aangesloten maar de zekering is weer stuk gegaan. Koolborstels zitten goed. Wat zou er nu nog kapot kunnen zijn. misschien de relais, zitten er twee op de printplaat. Zien er wel gewoon uit, niet zwart of zo. Maar kan je deze doormeten, of de fout daarin zit of kan er nog iets anders kapot zijn? Groetjes Hans
Link naar reactie
Als de relais blijven kleven krijg je een kortsluiting omdat deze beide relais de draairichting van de motor bepalen. Kapjes en af wippen en kijken of je ze met de hand kunt omzetten. Of de machine aan zetten en zorgen dat je de relais kunt zien. Vervangen kan natuurlijk ook, kijk even op de site van Conrad of je een vervangend model kunt vinden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...