Ga naar inhoud

Bosch Pro Futura 1400 type WFO287FNL


Aanbevolen berichten

Onze Bosch Pro Futura (10 jaar oud en nog als nieuw) maakt sommige programma's niet af. Het programma kookwas 90 graden gaat (nog) goed, bij de andere programma's worden de stappen "spoelen - centrifugeren - afpompen" niet geactiveerd en blijft de machine ook op de eindtijd van het programma doordraaien. Wanneer handmatig de stap "spoelen - centrifugeren - afpompen" wordt ingeschakeld, dan draait de machine dit programma (18 minuten) perfect af. De printplaat is vervangen maar het probleem niet opgelost. Wat kan het probleem zijn?
Link naar reactie
Ik zit hier met hetzelfde probleem ook een Bosch Pro Futura 1400 (iets jonger). Verwarmd niet meer en loopt programma'a niet goed af. Aan het einde van programma gaat hij niet centrifugeren blijft dan gewoon draaien en soms gaat hij gewoon weer naar 45 min. Als ik handmatig centrifugeren instel loopt hij dit netjes af. Zijn jullie al verder geholpen met dit probleem? Weten jullie al meer?
Link naar reactie
Lijkt op een defect http://www.bosch-home.nl/store/product/Verwarmingselement/00265961 Controleer deze, moet een weerstand hebben van ongeveer 25 á 50 Ohm. Bij deze machine moet helaas het front er af om bij het element te kunnen komen, je kunt er niet van onderen bij omdat er een bodem plaat onder zit. Indien het element defect is dan het boutje in het midden hiervan een eind losdraaien en naar binnen duwen. Je kunt nu het element er uit wrikken. Zie https://www.youtube.com/watch?v=oUzPLx_WRMY Let op dat je het manchet niet lek steekt en de rand van de kuip niet beschadigd....
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Goedendag, Ik heb een Bosch proFutura 1400 wasmachine uit 2008. 1 1/2 jaar terug reeds zelf koolstofborstels vervangen. Mijn verhaal lijkt grotendeels op de verhalen hierboven. Vandaag vloog de stop er uit tijdens een wasbeurt. Het leek ook enigszins branderig te ruiken. Alles lijkt het nu te doen, maar het water wordt niet warm en het programma wordt niet goed afgemaakt. Op 1 minuut voor het einde blijft hij steken. Los centrifugeren en afpompen doet hij wel. Zou dit het verwarmingselement, iets met bedrading of iets anders zijn? Verwarmingselement vervangen lijkt makkelijk en relatief goedkoop. Bedrading, printplaten Enzo al weer veel duurder.. graag advies. bedankt! sander
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
F16 is een deurvergrendelings probleem. Sluit de deur en geef met de vlakke hand een klap op de deurrand bij de vergrendeling. Probeer de machine nu nog eens. Anders de deurvergrendeling controleren op verkleuring/smeltplekken of gammele stekker verbinding. Haal hiervoor het bovenblad er af, je kunt dan tussen front en kuip door werken.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ik heb nu hetzelfde als jij Sander. De profutura 1400 wasmachine heb ik. Tijdens het wassen (ik was er heel toevallig net bij) valt de stroom uit, ik hoorde een soort van klik en een beetje brandgeur. Ik heb de stroom er weer opgezet en opnieuw geprobeerd. Hij draaide weer naar na 1 minuut sloeg ie weer af. Wat zou dit kunnen zijn? Groet Monique
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...