Ga naar inhoud

verschillend verbruik miele


radeloos

Aanbevolen berichten

Daar we in november afrekening electriciteit krijgen, nam ik een week geleden electriciteit op en schrok me rot... Met 7 personen verbruik rond 9000 a 10000 kw Maar nu..nog bijna 2 maanden te gaan zat ik al aan 14000 kwh... En de prijzen recent verhoogd...mijn maag draaide om.. Ben met een energiemetertje merk ectron overal beginnen te meten... Nu komt het... Donkere was oa werkbroeken, truien, dik en dun, gemengd donker dus meet... Ene keer 1,67 kwh en 1280(0?) Watt Andere keer 0,65 kwh en 2273 (0?) Watt Andere keer 0,92 kwh en 2280(0?) Watt Telkens ander verbruik zowel in kwh als in watt en kledij nog redelijk vochtig eruit.. Is een miele w3623 wps en redelijk duur in aankoop toen Normaal is donkere was 1200 toeren De trommel kan je tot tegen de achterwand op duwen maar gaat niet op en neer, Bij los draaien is het alsof er net onder de kuip ergens ’tegen komt’, kort geluidje.. Erger nog is de kookwas, Altijd gewassen op 95 graden met voorwas, Worden ook badhanddoeken bij gebruikt, Een verbruik van...2,41kwh en 2280(0?) Watt Het verbruikt stemt totaal niet overeen met verbruik in boekje genoteerd maar las de ’eenmalige’ opmerking dat was ’getest’ werd met 3kg belading in kort programma... Kookwas zou in mijn miele droogkast Warmtepompdroogautomaat T9749 wp Een verbruik hebben bij 7kg en 1600 toeren, Van 1,35kwh en programmaduur van 94 minuten... Mijn laatst gemeten verbruik van deze kookwas.. 2,57 kwh en 1310(0?) Watt???..en meer dan 2h, exacte tijd weet ik niet meer.. Ik denk dus dat het met de wasmachine te maken heeft... Wat kan dit zijn? Zware kosten?(laat staan mijn zwaar meerverbruik van honderden euro’s...) Wie weet raad.. Momenteel durf ik zelfs niets meer in droogkast te steken, hang alles op lijnen en als invalide is dit zeer zwaar voor mij....
Link naar reactie
Hoi ik heb je bericht wel 3 keer moeten lezen om te begrijpen wat je nu bedoeld Ik begrijp eruit dat je een probleem hebt met het wisselende stroomverbruik van de wasmachine Dit is geheel afhankelijk van de belading en de temp van het water wat binnen komt dus is nooit gelijk er zit een verw element in van 2100 watt dus als hij een half uur gaat verwarmen ( reken maar uit ) Het gebruik van voorwas is heel ouderwets en zou ik dus als eerste stoppen ook zou ik eens kijken of de ontluchting slangen niet. Verstopt zitten met vloeibare zeep want dan gaat hij ook op een lager toerental centr Voor de droger lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij zo veel stroom neemt of hij staat veel te lang te draaien door bijvoorbeeld vervuiling of slecht meetsysteem van het vocht Ga dus eerst eens schoonmaken En als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Link naar reactie
Dank je voor je snelle reactie, Ik denk dat droger zo lang draait omdat wasgoed niet gord gecentrifugeerd wordt, komt veel te vochtig uit machine, soms zie je zelfs nog een beetje water in rand van rubber staan, Heb de filter nagekeken, niet echt een reden waarom was nog zo vochtig is. Maar het pompwieltje, Als je aan die vleugeltjes draait, Moet dit dan in een vlotte beweging draaien, Of is het dat je aan 1 vleugeltje draait/duwt, Wieltje effe draait/herspringt tot aan volgende vleugeltje, Dus geen vlotte ronddraaiende beweging... Alsook is het alsof trommel bij ronddraaien aan onderkant bodem ergens effe tegenkomt, Hoe kan ik kijken of daar iets tussenzit?
Link naar reactie
Het schoepje van de pomp draaid met de hand inderdaad in "stapjes". Dit komt door het type pomp en dit hoort dus zo. Als aanvulling op de antwoorden van Miele Fan: Als om welke redenen dan ook de machine niet goed of lang genoeg kan centrifugeren is het wasgoed dus natter en zal de droger er ook langer over doen. De manier van vermogens meting van de wasmachine er droger is leuk maar kun je niet zo veel mee. Geef de wasmachine eens een beurt meteen machine reiniger. Maak de trommel van de droger eens goed schoon met een doekje met azijn. Vraag: gebruik je wasverzachter? Zo ja:niet doen. Als je de was in een droger stopt moet je geen wasverzachter gebruiken, dit zit nl nog in je wasgoed en laat een laagje achter in de droger waardoor hij sneller vervuild en de droogte meting laat afwijken.
Link naar reactie
En nog een aanvulling op de droger: Is het filter en de condensor er achter wel goed schoon? Dus niet die in de deur maar onder in de machine. Hij kan al deels verstopt zitten, de elektronica hoeft dit dan nog niet te melden, je krijgt dan dus ook nog geen "filter schoonmaken" melding hiervan. Controleer dit voor de zekerheid ook even.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...