Ga naar inhoud

AEG L99697NFL tijdsduur?


Aanbevolen berichten

Na 13 jaar een AEG Lavamat 86740 update te hebben gehad waren wij in september toe aan een nieuwe wasautomaat.Met meer dan 4000 wasbeurten waren de lagers aan vervanging toe dus was de keuze eigenlijk niet moeilijk gezien de goede ervaringen hebben wij weer voor AEG gekozen. Over het algemeen kan ik na 1 maand zeggen dat de machine zeer stil is en hij veel programma's heeft, ook handig trommelverlichting beladingssensor enz. Echt een machine waar eigenlijk veel op zit en wat dat aangaat wel het topmodel van AEG genoemd mag worden. Wat mij wel op valt is de tijdsduur. Bij een wasprogramma Katoen 60 graden die wij veel gebruiken is de tijdsduur bij 5,5 kg tot 9 kg 3 uur en 40 minuten. En nu komt het bij kleine wasjes zou de functie van Optisense er voor zorgen dat de machine bij kleine wasjes de tijd corrigeert. Na wat uitproberen blijkt dat in lege toestand de machine 1 uur en 44 minuten draait. Bij 1 kg ook 1 uur & 44 minuten en bij 2 kg 1 uur en 52 minuten. Deze waarden geeft de machine ook aan als het programma wordt gestart en hij in het eerste kwartier tijdens het wasproces gaat wegen. Dat doet hij ook bij 3, 4 en 5 kg uiteraard. Maar daar gaat het mis. bij 3 tot 4.5 kg wasgped geeft de machine 2 uur en 9 minuten aan en corrigeert deze na 15 minuten met 1 uur en 15 minuten erbij opgeteld dus bijna 3,5 uur. en Bij 5 kg waar de machine aan het na het wegen van droog wasgoed bij 5 kg 2 uur en 19 minuten aangeeft gooit hij er ook 1 uur en 15 minuten bij. dus bij 5 kg een tijdsduur van meer dan 3,5 uur Met AEG Optisense zoals men bij AEG beweert zou hij de tijdsduur bij kleine wasjes automatisch aan moeten passen. Nou mooi niet dus. Wil je nog enig invloed uit kunnen oefenen drukken we maar op de knop tijdsbesparing daarin heb je de mogelijkheid kort en extra kort maar dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Er is een monteur geweest en die heeft de laatste software update gedraaid alleen dit probleem werdt er niet mee verholpen. Maandag 5 oktober een klacht hierover gestuurd en we wachten het even af. Onze ervaring is in iedergeval dat de functie Optisense niet naar behoren werkt zoals dit zou moeten. Is dit een kinderziekte in deze nieuwe machine die in juli 2015 is geïntroduceerd, of hebben alle machines van dit type dit probleem ik kan er enkel achter komen door in contact te komen met mensen die dezelfde machine hebben en ook dezelfde ervaringen. ik hoor het graag even.
Link naar reactie
  • 4 jaren later...
Ik heb in september 2019 ook een.aeg combiwasmachine gekocht. Heb precies dezelfde klacht. Monteur geweest software geupdate, voor alsnog problemen. Nu zeggen dat het tijd kan verspringen, maar het lijkt me waanzin als de machine 5 uur doet over 4 kilo was... wassen en.drogen doet hij 10 uur over... ben niet tevreden... heb zo een spijt dat ik hem heb gekocht... Hoe is het verder bij u verlopen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...